فوتو نیوز؛
تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مسئولین با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مسئولین و چهرهای سیاسی استان و شهرستان ها را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید
کد خبر: ۶۲۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 10 July 2018

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به

مجری بزرگترین مطالعه کوهورت خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران، مجموع سرطان‌های دستگاه گوارش را عامل حدود 27 درصد مرگ‌و میرهای ناشی از سرطان در ایران دانست و سهم سرطان معده از مجموع کل مرگهای ناشی از سرطان را 16 ‌درصد اعلام کرد.
پرخطرترین منطقه کشور در شیوع سرطان معده
استانهای دارای شیوع بسیار بالا " اردبیل‌، زنجان‌، خراسان شمالی‌، آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی و خراسان رضوی را 6 استان دارای رتبه «شیوع بسیار بالا‌» ‌با بروز برابر یا بیش از 30 مورد سرطان معده در هر 100 هزار نفر دانست.
استانهای با شیوع بالا به‌گفته وی، استانهای کردستان، ایلام، مازندران، گلستان‌، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان و لرستان، 7 استان در مرتبه «شیوع بالا» با بروز بین 20 ‌تا 30 ‌مورد سرطان معده ‌در هر 100 هزار نفر هستند.

 سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به لیلا باور نمی کرد وقتی همسایه شان او را به خانه شان کشاند چنین بلایی سرش بیاید.
دختر نوجوان با تلخندی گفت: من لیلا هستم 15 ساله، هفت سال است که معتاد هستم.قبلا یک بار ترک کردم اما باز به سراغش رفتم. من یک دختراهل مناطق عشایری گچساران هستم که تا کلاس دوم ابتدایی بیشتر درس نخوانده ام،و هیچ گونه شناختی از مواد مخدر نداشتم. یک بار که مریض شدم از شدت درد زن همسایه مان که به قول خودش می خواست کمکم کند من را به خانه شان کشاند در آنجا با رویا تنها بودم که گفت بیا تریاک بکش خوب می شوی ،منم که بچه بودم و 8 سال بیشتر نداشتم پیشنهادش را پذیرفتم اما آن پیشنهاد اول نبود و من هم که لذت تریاک را چشیده بودم چندین بار به سراغش رفتم.
اوایل نگذاشتم که خانواده ام بفهمند.وقتی به گچساران آمدیم و ساکن شدیم به هرویین معتاد شدم. وقتی خانواده ام فهمیدند به شدت ناراحت شدند.پدرم خیلی وقت پیش تریاک مصرف می کرد اما ترک کرده بود.برای تهیه مواد دست فروشی می کردم.تعداد زیادی از دوستانم هم معتاد بودند اما دیگر تحملش برایم سخت بود.درحال حاضر15 روزه که درحال ترک هستم.
خوشحال هستم که می توانم بدون مواد زندگی کنم و امید این را دارم که بعد از مرخص شدن دیگر به سمت مواد نروم.

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: درپی پنج واژگونی خودرو در شهرستان بویراحمد یک دختر نوجوان یازده ساله کشته و 19 نفر دیگر در این واژگونی خودروها دچار مصدومیت شدند.

جلال پوران فرد روز سه شنبه اظهار داشت: این حوادث از ساعات اولیه بامدادی روز گذشته (دوشنبه 18 تیرماه 97 ) تا ساعت 9شب به وقوع پیوستند.
وی افزود: تلخ ترین حادثه روز گذشته تصادف دوم به لحاظ ساعت و زمان واژگونی خودروی پژو 405 در ساعت 9 و30 دقیقه صبح در روستای سپیدار که با انحراف از خیابان و برخورد با پایه برق، یک دختر 11ساله در دم جان باخته بوده است و برای راننده خودرو توسط اورژانس سپیدار اقدامات اولیه پزشکی انجام و با توجه به شدت جراحات و اورژانسی بودن مصدوم، تقاضای بالگرد شد.
پوران فرد بیان کرد: این مصدوم در مسیر راه به اورژانس هوایی یاسوج تحویل و به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شد.
وی عنوان کرد: همچنین روز گذشته دومین سورتی پرواز اورژانس هوایی یاسوج برای مصدوم سقوط از درخت بود که بعد از ارائه خدمات درمانی لازم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واژگونیخودروی پژو 405 در تنگ مهریان هم پنج مصدوم در پی داشت.
وی عنوان کرد: واژگونی خودروی تیبا در محور یاسوج به سی سخت نیز در روستای ده بر آفتاب چهار مصدوم برجا گذاشت.
پوران فرد افزود: تصادف در دمچنار با واژگونی پراید با 2 مصدوم به وقوع پیوست،که از مجموع 13 مصدوم در این حواث 2 مصدوم درمان سرپایی و 11نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
واژگونی خودروی وانت پراید در محور یاسوج به اصفهان (حوالی روستای نده) در ساعت 9شب گذشته نیز هفت نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در حادثه رانندگی در محور مالخلیفه لردگان به سمیرم 2 نفر کشته شدند که این دو نفر یک پزشک و همسرش بودند.

محسن ابراهیمی افزود: این حادثه رانندگی بعد از ظهر دوشنبه هجدهم تیرماه بین 2 دستگاه نیسان با سواری پژو پارس حوالی مجتمع پتروشیمی رخ داد که 2 نفر کشته و 2 مصدوم برجای گذاشت.
وی به اعزام 2 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 از فلارد لردگان و یکدستگاه از شهرستان سمیرم اصفهان به محل حادثه اشاره کرد و گفت: مصدومان پس از اقدامات درمانی توسط کارشناسان ائرژآنس به بیمارستان سمیرم انتقال داده شدند.
بنا بر گزارشی که روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در خصوص این حادثه اعلام کرده است، زن و شوهر فوت شده در این حادثه ، پزشک و مامای اهل استان فارس و شاغل در حوزه مرکز سلامت شهر یاسوج استان کهکلیویه و بویراحمد بودند.

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی و تنش آبی، کشت برنج و هندوانه به عنوان دو محصول کشاورزی دارای مصرف آب بالا در این استان ممنوع است.

علی داوودی‌مهر اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو به جز دو استان شمالی کشور گیلان و مازندران کشت محصولات کشاورزی دارای مصرف آب بالا به‌ویژه برنج و هندوانه در بقیه استان‌ها ممنوع است. او افزود: با وجود اخطارها‌ و تذکر‌های لازم، عده‌ای از مردم کهگیلویه و بویراحمد در برخی نقاط این استان از جمله یاسوج حدفاصل روستای مختار تا دهنو اقدام به کشت برنج کرده‌اند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، عنوان کرد: نصب کنتور‌ هوشمند روی چاه‌‌های غیرمجاز آب، تعیین تکلیف و پلمب چاه‌‌های غیرمجاز و اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی سفره‌‌های زیرزمینی از دیگر اقدامات این شرکت برای عبور از بحران کم‌آبی است.

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به روزنامه افکار مردم در شماره ۴۵۴ این نشریه در ۱۹تیرماه ۹۷ سرمقاله ای را با عنوان « استان کهگیلویه وبویراحمد یک نماینده دارد » منتشر کرده است.

در این سرمقاله به قلم سید محمد دانشی مدیرمسئول این نشریه آمده است:

برنامه ریزی و بودجه بندی یکی از مولفه های مهم مدیریت جامعه و هر نهاد و ارگان و مملکتی است.

مدیران توانمند و برنامه ریز بودجه را به نحوی شایسته به دست آورده ، برنامه ریزی کرده ، توزیع نموده و نظارت می کنند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد چندسالی است که این فرآیند در حیطه قدرت تفکر علمی و سیاسی یک نماینده قرار دارد و اوست که بودجه را بر سر انگشت دست خود قرار داده و به هر طرف که میل نماید می چرخاند.

با نگاهی سطحی به موضوع بودجه در استان کهگیلویه و بویراحمد به راحتی می توان فهمید که مدیران ارشد و نمایندگان مجلس و مدیران کل تحت
سیطره و مغلوب این تفکر علمی و مدیریت برنامه ای قرار گرفته اند و هیچگاه نتوانستند بر این امتیاز برجسته غلبه پیدا کرده و بودجه را به سمت و سوی سایر حوزه های اجرایی استان و بدون نظر این تفکر جابجا نموده و سمت و سو دهند.

مردم شریف انتخاب گر این نماینده خوب می بینند و می فهمند که آن دیاری که سالیانی طولانی از «و» هم بدور بود امروز آباد و آبادتر شده و همچنان به سیر صعودی و توسعه همه جانبه شتابان گام برمی دارد و این افتخار برای این مردم شایسته ی قدرشناسی و سپاسگزاری است.

ضمن تبریک به مردم شریف آن دیار و نماینده توانمند و برنامه ریز و بودجه آفرین آن حوزه انتخابیه امیدواریم سایرین نیز به خود آمده و با اندکی مطالعه و به دست آوردن تخصص بتوانند از حقوق مردم و موکلین خود دفاع نمایند.

 سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به
الهیاری رئیس محیط زیست شهرستان چرام گفت: طی تماس تلفنی یکی از زخمی شدن پرنده شکاری(عقاب) در چرامدوستداران محیط زیست مبنی برزخمی شدن یک بهله پرنده شکاری از نوع سارگین بر اثر برخورد با دکل برق کارشناسان این اداره به محل اعزام و اقدامالات لازم انجام گرفت :

وی افزود: این پرنده برای مداوا به محیط زیست استان انتقال داده شد.

 سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به فرماندار لنده از صدور مجوز بیمارستان ۳۲ تختخوابی در این شهرستان لنده خبر داد و گفت: یکی از کمبودها و مشکلات مردم لنده نبود بیمارستان است.

دارا کریمی‌نژاد در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان لنده، افزود: براساس نامه ارسالی از معاونت درمان وزرات بهداشت و مصوبه کمیسیون قانون تشخیص امور پزشکی ماده ۲۰ مورخ ۹۷/۲/۲۴ وزارت بهداشت و درمان، مجوز تأسیس بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرستان لنده صادر شد.

فرماندار لنده اظهار داشت: پیگیری و برنامه‌ریزی لازم جهت تسریع در اجرای این بیمارستان در مرکز کشور و استان در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی نژاد تصریح کرد: شهرستان لنده که دومین شهرستان کشور به عنوان پایلوت اقتصادی در کشور انتخاب شده و فعالیت‌های اجرایی در این خصوص از سوی بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان کشور در آن آغاز شده است، یکی از کمبودها و مشکلات مردم آن نبود بیمارستان است.

وی همچنین تصریح کرد: جهت خدمت رسانی به عشایر، تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان لنده به مناطق عشایری اعزام خواهند شد.

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تیر ماه سال جاری 243 صنف متخلف، در 2 هزار و 249 مورد بازرسی از اصناف این استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

داریوش دیودیده اظهار داشت: در راستای کنترل بازار در ماه جاری با حوزه‌های متفاوت تولیدی، بازرگانی و نظارت جلساتی برگزار و برنامه ریزی‌های لازم و آموزش‌های متناسب به آنها داده شد.
وی ادامه داد: همچنین با ادارات شهرستانی و فرمانداران و سایر نهادها و دستگاه‌های تأثیر گذار بر روند بازار نشست‌هایی به فوریت برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شد.
دیودیده بیان کرد: افزایش قیمت‌های موردی در برخی از اصناف مشاهده شد که به سرعت کنترل و متخلفان نیز به تعزیرات معرفی شدند.
وی عنوان کرد: نشست‌هایی نیز با اتحادیه‌های صنفی از جمله خوار و بار فروشی، قصابان، مرغ و گوشت، قنادان و بسته بندی، لاستیک و دیگر اتحادیه‌ها
برگزار شد.
وی بیان کرد: در زمینه قیمت لوازم خانگی نیز به تمامی واحدهای تولیدی در این حوزه اعلام شده که در سامانه 124 قیمت کالاهای خود را ثبت کنند و اگر از قیمت ثبت شده بیشتر بفروشند دچار تخلف شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح کنترل بازار و برگزاری نشست‌ها تمامی رسانه‌ها و خبر گزاری ها و صدا و سیما اخبار موثق و درست را انتشار دادند.
دیودیده بیان کرد: تشدید نظارت بر بازار وجود خواهد داشت و مجالی به سودجویان داده نمی‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.
دیودیده گفت: در صورت مشاهده تخلف، با واحد های مورد نظر برخورد قاطع و قانونی می شود.

سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به رئیس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و با توجه به اطلاعیه و اخطاریه های قبلی، برق 26 حلقه چاه که دچار تخلف شده بودند با همکاری نیروی انتظامی و اداره برق، توسط اداره منابع آب این شهرستان قطع و پلمپ شد.

 سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به سید عبدالمناف محسنی شهروند گچسارانی ،در پی گرانی و تورم ، نامه ای در همین رابطه بهرئیس سازمان بازرسی کل کشور نوشت .

المومن اذا وعد وفی جناب اقای ” سراج ” ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور با سلام.

ساده و خلاصه چند جمله ای خدمتت می نویسم و امیدوارم جوابی قانع کننده بگیرم.

همانطوری که اطلاع کامل دارید مدتی است گرانی و تورم، کمر ملت ایران را شکسته و گرانی ارز، سکه و خودرو فشار روحی و روانی زیادی را بر گرده ی ملت تحمیل نمود.

جنابعالی در بازدیدی که در تاریخ سوم تیر۹۷ از ایران خودرو داشتید فرمودید؛ به زودی شاهد کاهش قیمت خودرو و همچنین فروش و ثبت نام خودرو در شرکت های خودروساز داخلی خواهیم بود.

علیرغم وعده وعیدها، قول و قرارها تاکنون قیمت ماشین ها پایین که نیامده هیچی، متأسفانه سیر صعودی داشت. به هر نمایندگی ایران خودرو و سایپا که سر می زنیم و یا تماس می گیریم، یا خودرو ندارند، یا ثبت نام نمی کنند و سایت قفل بوده و احیانا اگه سایت ثبت نام باز باشه، سال آینده خودرو تحویل خواهند داد.

جالب اینجاست نمایندگی ها در جواب سوال؛ آیا قیمت ها کاهش می یابد؟؟؟ با پوزخند تمسخر آمیزی ورندازمان کرده و جواب می‌دهند؛ آیا شده تا حالا جنسی گرون بشه بعد ارزون بشه؟؟؟ آیا ملت شریف ایران شایسته ی این همه نگاه حقارت و تمسخر آمیز این دوشرکت خودروساز داخلی می باشند؟ آیا خیانت خودروسازان داخلی بیشتر از شرکت های خارجی نیست که آنها با شنیدن خبر تحریم ها، بازار ایران را ترک کردند و خودروسازان داخلی قیمت ها را به شکلی باورنکردنی افزایش دادند؟

خدایش بیش از این مردم و نظام را فدای خودروسازان داخلی که دارند تیشه به ریشه ی ملت و نظام می زنند نکنید.. در پایان تقاضا دارم اینجانب را جهت خرید نقدی یک دستگاه ” ال نود ” ( ترجیحا پارس خودرو مولتی مدیا ) با قیمت اعلان شده و مصوب شده ی ” شورای رقابت ” راهنمایی کنید که به کجا مراجعه کنم. منتظر جواب روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور یا خودروسازان داخلی هستم.

 سرگذشت غم انگیز لیلای 15ساله / نامه یک کهگیلویه و بویراحمدی به

قلیانی که در گذشته فقط در قهوه خانه ها مصرف می شد هم اکنون در تفرجگاه ها دست به دست می چرخد که علاوه بر نابودی اکسیژن محیط زیستی که متعلق به همه افراد جامعه است، فضای فرهنگی- تفریحی خانواده ها به ویژه کودکان را زشت و نازیبا می کند.

اگرچه در قوانین جاری کشور استعمال دخانیات در اماکن عمومی منع شده و استفاده از آن به ویژه از سوی دختران در معرض دید عموم هنوز هم در بین جامعه ایرانی کاملا پذیرفته نیست اما این روزها کافیست سری به برخی مناطق گردشگری شهر یاسوج بزنید تا تعداد قابل توجهی از بانوان جوانان وحتی نوجوانان را در حال استعمال قلیان ببینید./ فانوس زاگرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار