کد خبر: ۶۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 11 July 2018

«بیش از 53 درصد هرمزگانی ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و 52 درصد از این تعداد بومی استان هرمزگان می باشند و 205 نفر نیز اتباع خارجی بیمه شده در استان وجود دارد.»

 

به گزارش تابناک هرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان ضمن عنوان کردن این مطالب و با تاکید بر این امر که تامین اجتماعی دومین تولید کننده خدمات درمانی در کشور و استان هرمزگان است افزود: در حال حاضر بیش از 17 نوع خدمت در این سازمان به افراد تحت پوشش ارائه می شود که نشان از تعهد این مجموعه در قبال آن ها می باشد.

بلوکی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی درآمد هزینه است و مانند دستگاه های دولتی نمی تواند در صورت نبود منابع مالی پروژ های خود را متوقف کند و لذا باید به افراد تحث پوشش خود در هر شرایطی خدمات ارائه نماید.

وی از جمله دستاورد های این سازمان را تلاش در راستای تحقق ساختار و خدمات الکترونیک خواند و گفت: سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با توجه به برنامه های بلند مدتی که دارد برای کاهش هزینه های جاری و کاهش مراجعات به دفاتر بیمه ای برای تحقق خدمات الکترونیک تلاش می کند و برای تحقق اهداف چهارساله 72 پروژه تعریف شده داریم که از جمله مهمترین آن ها ایجاد پرونده الکترونیکی جامع، ایجاد بستر آنلاین برخی خدمات، و ارتباط آنلاین با 13 وزارتخانه و سازمان است که در حال انجام است باعث کاهش مراجعات به دفاتر بیمه ای خواهد شد. بلوکی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری برای حقوق بگیران تامین اجتماعی(افراد تحت پوشش) 5/19 درصد افزایش حقوق و برای سایرین نیز 13 درصد درنظر گرفته شده است و همچنین اجرای کارهای تشویقی مانند طرح کارورزی، طرح های مشوق اشتغال و... نیز در اولویت های این سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، کل شاغلین تحت پوشش استان را بیش از 950هزار نفر اعلام کرد و افزود به ازای هر یک نفر حقوق بگیر تحت پوشش که بیمه شامل وی می شود 11 نفر حق بیمه پرداخت می کنند اما درآمد حاصل از محل این پرداختی ها با توجه به نوع فعالیت واحد های کارگاهی و صنفی و همچنین معافیت های مختلف از نظر عددی متفاوت است. حیدری بلوکی در ادامه گفت: تعداد کل کارگاه های فعال استان 26هزار و 622 مورد است.

این مقام مسئول در ادامه، بخشی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی را این گونه برشمرد که حدود 3 هزار نفر مستمری برقرار شده است که 25 درصد آن ها را بازماندگان، 5 درصد از کارافتادگان و حدود 70 درصد نیز بازنشستگی دریافت می کنند، همچنین بیش از 2هزار و 292 نفر نیز تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند. مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان میزان افراد بیمه‌شده اصلی استان را حدود   ۳۱۶ هزار نفر خواند و تصریح کرد: درمجموع با احتساب افراد تبعی بیمه‌شده بالغ‌بر ۸۶۵ هزار و ۹۳۳ نفر زیر چتر امیدآفرین تأمین اجتماعی قرار دارند که این میزان بیانگر تحت پوشش  سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتن  بالغ‌بر ۵۳ درصدجمعیت استان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق تأمین اجتماعی از کارگاه‌ها و کارفرمایان در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه پرداخت‌های ماهانه این میزان به‌صورت جاری و ماهانه تغییر می‌یابد که وصول آن می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای خدمات داشته باشد.

بلوکی با بیان اینکه دو هزار و 131 درخواست ادعای سابقه داشتیم که در کمیته مربوطه مورد تائید قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: افراد مدعی سابقه می‌توانند با پر کردن فرم ادعا و ارائه مدارک لازم نسبت به شکایت علیه کارگاهی که در آن سابقه کار داشته‌اند اقدام کنند. بلوکی خاطرنشان کرد: از مجموع بیمه‌شدگان استان بیش از  ۵۲ درصد متولدین استان هرمزگان هستند. وی عنوان کرد، حدود 25500 نفر نیز کمک هزینه ازدواج از سازمان با توجه به واجدالشرایط بودن دریافت کرده اند؛ همچنین بیش از 460 هزار دفترچه جدید صادر شده است که روند کاهشی نسبت به گذشته دارد و این به دلیل الکترونیکی شدن خدمات در این سازمان است و بدون تردید باید این مقدار کاهش پیدا می کرد، و همچنین 398 هزار و 296 دفترچه نیز تمدید شد.

وی اظهار داشت: تا کنون بیش از 515 میلیارد تومان تعهدات بیمه ای سازمان پرداخت شده است در برنامه های بلند مدت و حدود 20 میلیارد تومان نیز در رابطه با تعهدات کوتاه مدت پرداختی صورت گرفته است.

بلوکی عنوان کرد:1950 نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی بیکاری غیر ارادی دارند که این آمار شناور است زیرا ممکن است در شغل جدیدی که مرتبط با تخصص خود باشد فعالیت داشته باشند.

56میلیارد تومان از مطالبات بیمه شدگان در حوزه درمان پرداخت شده است

کمالی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در ادامه از پرداخت 56 میلیارد تومان از مطالبات بیمه شدگان و سایر مراکز درمانی از تامین جتماعی خبر داد. وی افزود:در حال حاضر تنها 30 میلیارد تومان از تعهدات و مطالبات باقی مانده است که در آینده پرداخت خواهد شد؛ البته در این رابطه از بسیاری استان ها جایگاه بهتری داریم.

کمالی در رابطه با شایعات لغو قراردادهای بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با مراکز درمانی جزیره کیش واکنش نشان داد و گفت: در هفته گذشته از پذیرش بیماران در این مراکز امتناع می شد و این به دلیل عدم پرداخت مطالباتی که به جا بود و ما با رایزنی هایی که انجام دادیم این مشکل برطرف شد و مراکز درمانی جزیره کیش به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خدمات ارائه می کنند اما لغو قراردادی در کار نبوده است و سازمان با نرخ ازاد حقوق بیمه شدگان را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: در خصوص اورژانس هوایی نیز بررسی هایی انجام خواهیم داد و نتیجه را از طریق رسانه ها به مردم اعلام خواهیم کرد.

کمالی در ادامه افزود: از جمله اقدامات مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی، راه اندازی 29 تخت بستری جدید در بیمارستان خلیج فارس، راه اندازی 7 اتاق ایزوله در این بیمارستان، ماموگرافی، افزایش تخت دیالیز و راه اندازی واحد MRI  در بیمارستان تامین اجتماعی می  باشد.

وی در پایان گفت: در هفته دولت نیز برخی پروژه های این سازمان به بهره برداری خواهند رسید./ندای هرمزگان

 

انتهای پیام/محمدرضا قنبرپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار