استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: تا چند وقت پیش مردم آبادان و خرمشهر با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند که با احداث خط لوله انتقال آب به طول ۱۰۰ کیلومتر تا حدودی مشکل آنها برطرف شده است.
کد خبر: ۶۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 12 July 2018

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: آورد آب رودخانه کارون نسبت به 70 ساله گذشته 63درصد، رودخانه دز نسبت به میانگین 50 ساله 50 درصد، رودخانه کرخه نسبت به مدت 50 ساله 37 درصد و رودخانه زهره در همین بازه زمانی85درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود:نخلستان‌های آبادان و خرمشهر در حالت خطر هستند و تاکنون نتوانستیم آب مورد نیاز آنها را تامین کنیم ضمن اینکه تا چند وقت پیش مردم آبادان و خرمشهر با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند که با احداث خط لوله انتقال آب به طول ۱۰۰ کیلومتر تا حدودی مشکل آنها برطرف شده است.

شریعتی گفت:در بخش تامین آب کشاورزی شهرستان‌های جنوبی با مشکل مواجه هستیم و در برخی از مناطق ممنوعیت کشت اعمال شده که از این بابت با اعتراضاتی نیز مواجه هستیم و مردم نیز گله‌مند هستند.

وی افزود:کاهش بارش‌ها باعث شده تا نیروگاه‌های برق‌آبی حداقل تولید برق را داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت:کاهش تولید برق باعث شده ساعت کار ادارات را یک ساعت جلو بکشیم و یک ساعت کاهش دهیم ضمن اینکه در روزهای که پیش‌بینی هوای بالای 50درجه داشته باشیم برای پایداری برق شبکه خانگی ادارات را تعطیل می‌کنیم تا مصرف برق مدیریت شود.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه هزار مگاواتی در منطقه آزاد اروند در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ضمن اینکه واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر نیز در سال جاری افزایش خواهد یافت.

استاندار خوزستان گفت:در سایر شهرهای خوزستان نیز در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی هستیم تا وابستگی استان به تولید برق‌آبی کمتر شود.

وی به بدهی بیش از یک میلیارد دلاری دولت عراق بابت صادرات برق ایران به این کشور اشاره و بیان کرد: بخشی از برق شبکه ایران توسط نیروگاه‌ها بخش خصوصی تولید می‌شود و دولت به این نیروگاه‌ها بدهکار است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نیروگاه‌های ما نیاز به بازسازی و نوسازی دارند افزود: پرداخت نشدن بدهی دولت عراق باعث ایجاد مشکلاتی برای نیروگاه‌های بخش خصوصی شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتشار دود آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم در سمت عراق که شهرستان های غرب استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده اشاره کرد و گفت: این مهم باعث ایجاد مشکل برای شهروندان شده که نیاز است دولت مرکزی عراق برای خاموش کردن آن وارد عمل شود.

استاندار خوزستان به رابطه نزدیک و دوستانه مردم شهرستان‌های استان خوزستان و استان بصره عراق اشاره کرد و گفت: دولت و مردم ایران برادری خود را با نثار خون عزیزان خود در کنار برادران عراقی در مقابله با داعش ثابت کردند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار