مدير عامل شركت آبفا خوزستان:
صادق حقیقی پور از آغاز اجرای طرح دفع و جمع آوری فاضلاب کوی طالقانی و مدرس در دزفول خبر داد و افزود:امروز طرح اجرای سامانه جمع آوری و دفع فاضلاب 2 منطقه دزفول با 2 ایستگاه پمپاژ با 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست پیگیری و اجراست.
کد خبر: ۶۲۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 12 July 2018

مدير عامل شركت آبفا خوزستان گفت:از سال 71 تا 95 حدود 800 میلیارد ریال اعتبار در شهر دزفول در بخش های آب وفاضلاب هزینه شده است این در حالی است که در سال 96-97 به تنهایی بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در دزفول هزینه شده است .

به گزارش"تابناک"؛  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این رابطه گفت:برای شبکه فاضلاب زیباشهر دزفول پروژه ای با 200 میلیارد ریال اعتبار تعریف شده که شامل احداث یک تصفیه خانه فاضلاب خواهد بود .

صادق حقیقی پور افزود: این تصفیه خانه یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه ها خواهد بود که با اجرای آن از ورود فاضلاب خام به رودخانه به صورت گسترده جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان خوزستان همچنین از آغاز اجرای طرح دفع و جمع آوری فاضلاب کوی طالقانی و مدرس در دزفول خبر داد و افزود:امروز طرح اجرای سامانه جمع آوری و دفع فاضلاب 2 منطقه دزفول با 2 ایستگاه پمپاژ با 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست پیگیری و اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح بزودی آغاز بکار خواهد کرد گفت:از سال 71 تا 95 حدود 800 میلیارد ریال اعتبار در شهر دزفول در بخش های آب وفاضلاب هزینه شده است این در حالی است که در سال 96-97 به تنهایی بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در دزفول هزینه شده است .

وی افزود:760 کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر دزفول وجود دارد که شبکه ای پیچیده است و عمر بالا و قدمت بالایی دارد.
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان خوزستان اضافه کرد:از سال 71 تا 95،کمتر از 146 کیلومتر از شبکه فاضلاب دزفول اصلاح شده بود که میانگین آن اصلاح 6 کیلومتر شبکه در سال است در حالی که در سال 96- 97 رقمی معادل 37 کیلومتر از شبکه آب دزفول اصلاح شده است.
حقیقی پور ادامه داد:طرح اصلاح شبکه آب تیپ 292 زرهی دزفول از بهمن ماه پارسال آغاز شده که اکنون با 62 درصد پیشرفت در حال اجراست و تاکنون 11 کیلومتر آن اجرا شده است و تنها یک کیلومتر دیگر باقی مانده است.

وی گفت:اصلاح شبکه توزیع آب و انتقال آب شرب به پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز از اسفندماه پارسال آغاز شده و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه اجرای شبکه اصلی تامین آب شهر شمس آباد و روستای انجیرک دزفول نیز که شامل 9 کیلومتر است آغاز شد.

وی افزود:حدود 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح شهرهای خوزستان وجود دارد که حدود 6 هزار کیلومتر آن فرسوده است و دارای هدررفت و افت فشار است که باید اصلاح شود.

حقیقی پور افزود:در شهرستان دزفول 650 شبکه فاضلاب دوجود دارد که حدود 80 کیلومتر آن لوله های بزرگ است و برنامه داریم در مدت سه سال آینده 60 درصد شبکه فاضلاب شهر دزفول را اجرا کنیم که در این خصوص همکاری دیگر مسئولان موردنیاز است .

وی بیان داشت:قبول داریم اجرای طرح های فاضلاب موجب آزار شهروندان می شود ولی با توجه به اینکه بیش از 100 بیماری ناشی از آب وفاضلاب به انسان منتقل می شود فراهم شدن زیرساخت های فاضلاب و آب پیشگیری از بروز بیماری هاست و ارتباط مستقیمی با بهداشت و درمان دارد.

وی اظهار داشت:خطوط انتقال آب از ناحیه 2 و 3 دزفول به شهر سیاه منصور با حدود 160 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که مشکلات زیادی را برطرف خواهد کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار