امام جمعه شهر چمران:
امام جمعه شهر چمران گفت: ممیزی، تأیید صلاحیت و مقدمات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شورای نگهبان سپرده شود.
کد خبر: ۶۲۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 13 July 2018

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران با گرامیداشت ۲۳ تیرماه سالروز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۲ و ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی، اظهار کرد: این نهاد مقدسی که به تعبیر مقام معظم رهبری نبض نظام جمهوری اسلامی است، از زمان تاسیس تاکنون بر ۴۰ انتخابات اصلی و میان دوره‌ای نظارت داشته و به خوبی از اسلامیت و جمهوریت نظام حراست کرده است.

وی افزود: باید در انتخابات شهر و روستاها نیز ممیزی و مقدمات آن به شورای نگهبان سپرده شود تا برخی که صد درصد صلاحیت ندارند وارد انتخابات شوراها نشوند. البته شورای نگهبان به دلیل برخورداری از جایگاه حساس، با هجمه زیادی مواجه است؛ با وجود بی‌اخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌های زیادی که معاندان دارند، اما شورای نگهبان مقتدرانه به کار خود ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست حکومت پهلوی رضاخان ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: استعمار پیر انگلستان می‌خواست انتقام نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه در ایران و قیام مردم عراق و حوزه علمیه نجف در سال ۱۹۲۰ علیه خود را از ملت ایران و روحانیت شیعه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات اساسی حکومت پهلوی رضا شاه برای دین‌زدایی در ایران، تغییر اجباری لباس مردم، کشیدن چادر از سر زنان، خلع لباس روحانیت، بستن درب مساجد کشور، جلوگیری از عزاداری محرم و صفر، ترویج فرهنگ فاسد غربی، کشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد و ۲۰ سال ظلم تمام عیار علیه ملت ایران بود.

هاشمی همچنین گفت: اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را به تمام ارادتمندان به اهل بیت (ع) به ویژه به دختران و بانوان گرامی تبریک عرض می‌کنیم. روز ولادت این بانوی اسلام روز دختر نامیده شده تا دختران ما برای بازسازی و تکمیل شخصیت خود آن بانوی مکرم را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه شهر چمران بیان کرد: امروز رسانه‌های مختلف برای خالی کردن زندگی انسان‌ها از ارزش‌های الهی و انسانی و متلاشی کردن خانواده‌ها الگوهای فاسد و مفسد معرفی می‌کنند. در چنین فضایی تنها راه نجات پناه بردن به دامن اهل بیت (ع) است و دختران و زنان ما برای نجات از تهاجم فساد اخلاقی راهی جز پیروی از زهرای مرضیه و فاطمه معصومه و زینب کبری و مانند این بزرگواران ندارند.

وی در ادامه با تبریک ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی افزود: باید آحاد مردم جامعه توجه داشته باشند که بهزیستی سنگین‌ترین و سخت‌ترین وظایف و خدمات‌رسانی را در جامعه بر عهده دارد، بر اساس قانون، متجاوز از ۳۱ مسئولیت سنگین در ارتباط با معلولان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه متوجه بهزیستی است، لذا از عموم مردم نیک‌اندیش کمک مستمر و مداوم به این مجموعه مورد انتظار است.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها به اظهارات روز گذشته یکی از مسئولان ورزشی کشور مبنی بر پیگیری حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این مسأله دغدغه چند درصد جامعه بانوان است؟ در نظام اسلامی قرار نیست هر حرفی شنیده شود حرفی که خون شهدا و حرف مرجعیت و اسلام را زیر پا بگذارد. شنیدن این حرف‌ها عین مخالفت و مقابله با قانون خداوند متعال است.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: حضور زنان و مردان به صورت مختلط در بعضی ورزشگاه‌ها و اماکن عمومی ورزشی با حجاب غیر مناسب و جیغ و هورا در حضور نامحرم کجایش اسلامی است؟ بعضی طوری موضع می‌گیرند انگار مرجعیت اسلام و احکام اسلامی دست آنان است. پای هر حرفی که می‌زنید و هر تصمیمی که می‌گیرید در دنیا و آخرت باید پاسخگوی اثرات مترتب بر آن باشید.

وی متذکر شد: اسلام با تقویت ورزش بانوان مخالف نیست، اسلام با راه‌اندازی اماکن ورزشی مخصوص بانوان مخالف نیست و مطلوب است کما اینکه مدتی پیش نیز پارک بانوان شهر چمران افتتاح شد و ان‌شاءالله در فاز بعدی پارکی در شان بانوان شهر افتتاح شود.

هاشمی در پایان اظهار کرد: بنده برای تقدیر از بانوان فعال ورزش و مدال‌آور ورزشی در سطح کشوری بارها حضور پیدا کرده‌ام، اما حضور در اماکن مختلط موضوعی نیست که اسلام قبول کند، اینجا ایران اسلامی و کشوری است که پرچمدار حفظ حجاب فاطمی است.

 

منبع: مهر

برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار