مدیر درمان تامین اجتماعی یزد خبر داد:
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره فعالیت 319 پزشک این استان در رابطه با طرح نسخه الکترونیکی، یزد را از استان‎‎های پیشتاز کشور در این حوزه برشمرد.
کد خبر: ۶۲۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 14 July 2018

دکتر محمدحسین توحیدی‏‏‎فر با اشاره به پیشتازی استان یزد در موضوع نسخه الکترونیکی و ورود تامین اجتماعی به این مقوله در راستای تحقق پرونده الکترونیکی سلامت، اظهار کرد: در حال حاضر 325 پزشک دارای مطلب در استان برای صدور الکترونیکی نسخ بیماران آعلام آمادگی کرده‏‏اند که تاکنون 319 پزشک در استان به این صورت فعالیت دارند هر چند که بخشی از نسخ خود را به صورت الکترونیکی صادر می‏‏کنند.

وی با بیان این که تاکنون 250 هزار نسخه در استان به این صورت صادر شده است، گفت: بیماران در قالب این طرح تنها با ارائه شماره کارت ملی در هر کجای کشورمان می‏‏‎توانند از خدمات تامین اجتماعی از جمله دریافت دارو بهره‏‏‎مند شوند.

به گفته توحیدی ‏‏فر، علاوه بر این نسخ الکترونیکی برخلاف برخی نسخ کاغذی نیازمند تاییدیه نسخه نیستند و جلوی برخی اشتباهات و تخلفات در حوزه سلامت نیز گرفته خواهد شد و تمام سوابق بیمار از این طریق قابل رویت برای پزشکان است.

وی در مورد بیمارستان سرطان یزد نیز اظهار کرد: این بیمارستان در بدو تحویل به تامین اجتماعی تنها یک زمین گودبرداری شده بود که فاقد مصوبه وزارت بهداشت نیز بود ولی با وجود طرح بیمارستان 400 تختخوابی با پیگیری‎‎های زیادی که شد نهایتاً برای 150 تختخواب آن مجوز صادر شد.

توحیدی‏‏‎فر با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی این بیمارستان پس از صدور مجوز، از توافق اولیه سرمایه‏‏‎گذاری با یک شرکت از کشور کره جنوبی در سال 95 در این باره خبر داد و گفت: با این حال به دنبال مسائل مربوط به تحریم‏‏‎ها فعالیت این شرکت که قرار بود طی 32 ماه بیمارستان را آماده بهره‎‎برداری کند، عملاً اجرایی نشد لذا بخش کارشناسی داخل کشور در این رابطه ورود کرده است.

وی با بیان این که طرح مطالعاتی بیمارستان پس از تهیه توسط مهندسان داخلی در چهار نوبت با اصلاحیه‏‏‎هایی به وزارت بهداشت جهت تایید ارسال شده و امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ان در استان باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان این که سازمان تامین اجتماعی یک دستگاه درامد هزینه‏‏‎ای است که از محل درآمدهای خود هزینه‏‏‎هایش را تامین می‏‏کند، علت معوقه شدن برخی پرداخت‎‎های سازمان را محقق نشدن درامدهای سازمان ذکر کرد و در این باره به مطالبات 290 میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان از کارفرمایان اشاره کرد.

توحیدی فر با اشاره به افزوده شدن 44 تخت جدید به بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر یزد، از برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه این بیمارستان با ایجاد یک باب پلی کلینیک تخصصی و جایگزینی بخش‎‎های سی سی یو و آنژیو در محل درمانگاه کنونی این بیمارستان خبر داد.

وی با بیان این که هم اکنون در این بیمارستان برخی اعمال جراحی خاص مانند تعویض مفصل بیماران در حوزه ارتوپدی به رغم هزینه‏‏‎های سنگین انجام می‏‏شود، از نوبت زیاد بیماران به دلیل هزینه‏‎‎های سنگین تامین ارتوز و پروتوز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که خیرین در این رابطه به مساعدت بیماران همت گمارند.

این مسئول همچنین از ایجاد درمانگاه تخصصی ابرکوه و نیز پلی کلینیک اردکان که به زودی افتتاح رسمی خواهند شد، خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار