فرماندار بندر ماهشهر:
فرماندار بندر ماهشهر گفت: رفع معضل بیکاری و اشتغال جوانان نیازمند ایجاد ظرفیت‌های جدید است.
کد خبر: ۶۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 14 July 2018

محسن بیرانوند ظهر امروز در جلسه شورای مشورتی دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل امروز کشور و منطقه معضل بیکاری و اشتغال جوانان است.

وی افزود: صنایع به تنهایی نمی‌تواند معضل اشتغال را حل کند. باید در این ارتباط ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنیم.

فرماندار بندر ماهشهر عنوان کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی جوابگوی حل مشکل اشتغال و بیکاری نیست. ظرفیت‌های متعددی در منطقه وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا کند.

وی ادامه داد: در کنار تسهیلات که یکی از زنجیره‌های اشتغال است حرفه‌آموزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید باید مورد توجه قرار بگیرد. اعتبارات زیادی نیز در بخش صنعت و گردشگری وجود دارد که باید جذب و بهره‌گیری شود.

بیرانوند متذکر شد: نقش شوراهای روستاها و دهیاری‌ها در حل مشکلات اقتصادی و اشتغال بسیار مهم و تأثیرگذار است.

فرماندار بندر ماهشهر در ادامه به فصل تابستان و موعد شیوع بیماری‌های واگیرداری همچون هپاتیت آ و التور اشاره کرد و افزود: این موضوع می‌طلبد به بحث بهداشت در روستاها توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: کمبود آب و مشکل خاموشی و قطعی‌های برق نیز نیازمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

بیرانوند همچنین به برنامه‌های موجود برای عمران و بهسازی روستاها اشاره کرد و گفت: برای روستاهای بدون دهیار هدف‌گذاری بسیار خوبی داریم و از محل ارزش افزوده اعتبارات و امکانات خوبی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

فرماندار بندر ماهشهر در پایان بیان کرد: در بحث عمرانی نیز برنامه‌های خوبی برای بهسازی این روستاها اجرا خواهد شد. تا پایان سال معابر و راه‌های ۸ روستای بدون دهیار آسفالت‌ریزی کامل خواهند شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار