رئیس مرکز بهداشت آبادان:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان از پلمب استخر شنا شهدای کارگر با دستور قضائی و به علت تخلف از اصول بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 15 July 2018

هوشنگ محمدیان اظهار کرد: یکی از تفریحات سالم و پرهیجان در فصل‌های تابستان برای تمامی افراد در سنین مختلف به‌خصوص جوانان و نوجوانان، استفاده از استخر، سونا، جکوزی، پارک‌های آبی و حضور در کلاس‌های آموزشی شنا است و با توجه به هجوم جوانان برای رهایی از گرمای تابستان به استخرها، توجه ویژه به رعایت بهداشت در استخرها و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را می‌طلبد.

وی افزود: استخر شهدای کارگر آبادان به‌تناوب در طی سال گذشته و امسال دارای مشکلات بهداشتی بوده که پس از هر بازدید اقدام به رفع جزئی نواقص کرده و متعهد شده است که نواقص را تکرار نکند. در آخرین مورد یک شکوائیه مردمی در سامانه 190 مبنی بر کدر و کثیف بودن آب استخر ثبت شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان بیان کرد: پس از بررسی موضوع توسط واحد بهداشت محیط آبادان مشخص گردید آب استخر 5 برابر حد مجاز کدورت دارد و کلر باقی‌مانده آب صفر است. پس از ابلاغ موضوع به مدیریت استخر در تاریخ 21 تیرماه سال جاری توسط کارشناس بهداشت محیط به وی تفهیم شد تا رفع مشکل کدورت آب اقدام به بهره‌برداری از آن نکند.

محمدیان گفت: در ساعت 22 همین تاریخ کارشناسان بهداشت محیط و کارشناس آزمایشگاه آب مرکز بهداشت در معیت نماینده حقوقی دانشکده علوم پزشکی آبادان و نماینده دادستانی و رئیس کلانتری 11 آبادان برای بررسی نهایی اعزام شدند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی وضعیت آب استخر در همان لحظه مجدداً کلر باقی‌مانده آب صفر و کدورت آب 5 برابر حد مجاز بود و مشاهده شد علیرغم تذکرات قبلی مبنی بر عدم فعالیت استخر، هم چنان شناگران در آب هستند و مدیریت استخر هیچ‌گونه اقدامی در خصوص بهبود وضعیت آب انجام نداده و با همان وضعیت به فعالیت مشغول است.

رئیس مرکز بهداشت آبادان افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و صدور دستور پلمب توسط دادستان آبادان، استخر شنا شهدای کارگر به علت نواقص مذکور و عدم توجه به اخطارهای مکرر در خصوص توقف فعالیت و رفع نواقص در تاریخ 21 تیرماه سال جاری رأس ساعت 23 پلمب و متصدی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بهداشت ، استخر ، پلمپ ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار