مطالبه تامین اجتماعی، استخدامی اداره کل تامین اجتماعی، توسعه و گسترش فضای بیمارستانی و تاسیس کلینیک ویژه و افتتاح میز خدمت از مهم ترین موضوع هایی بود که روز گذشته در نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی مطرح شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 15 July 2018

مطالبه تامین اجتماعی، استخدامی اداره کل تامین اجتماعی، توسعه و گسترش فضای بیمارستانی و تاسیس کلینیک ویژه و افتتاح میز خدمت از مهم ترین موضوع هایی بود که روز گذشته در نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی مطرح شد. «عباس زاده» در جمع خبرنگاران با بیان این که تامین اجتماعی استان بیش از 110 هزار بیمه شده دارد درباره برخی موارد مانند فرارهای بیمه ای توضیح داد: اگر کارفرمایان از ارسال لیست شان به تامین اجتماعی خودداری کنند راهکارهایی وجود دارد که یکی از آن ها موسسه حسابرسی است که از آن طریق نسبت به وصول حق بیمه آن ها اقدام خواهد شد. وی مهم ترین چالش های پیش روی این سازمان را عدم اطلاع از قوانین سازمان تامین اجتماعی و فرار بیمه ای دانست و افزود: بسیاری از کارگاه ها در حاشیه شهر فعال هستند ولی مجوز ندارند یا کارفرما و بیمه شده همکاری خوبی با بازرسان تامین اجتماعی ندارند. وی گفت: یکی از چالش های بزرگ ما این است که شرایط اقتصادی جامعه باعث شده بسیاری از کارگاه های ما نتوانند فهرست بیمه شان را به موقع پرداخت کنند که این امر موجب شده تعهدات ما دچار نقصان شود. وی که مطالبه تامین اجتماعی را 120 میلیارد تومان ذکرکرد، افزود: سازمان در اجرای آیین نامه خود برای توقیف اموال منقول و غیر منقول منعی ندارد و هر کارفرمایی که بدهکار باشد می توانیم از ماده 50 به عنوان قوه قهریه استفاده و اموال منقول و غیر منقول وی را توقیف کنیم. وی درباره بدهی شهرداری هم اعلام کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه تعاملاتی با شهرداری داریم تا برای افراد شاغل در آن جا مشکلی ایجاد نشود اما اموال شان توقیف خواهد شد. وی افزود: برخی زمین های شهرداری مانند فرهنگ سرا و زمین پشت دادسرا توقیف شده است و مدیران شهرداری نزد مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی رفته اند تا مشکلات بدهی شان رفع شود. معاون اداره کل تامین اجتماعی استان گفت: افرادی که در طرح مهارت آموزی شرکت می کنند و در کارگاه های فنی و حرفه ای مجوز برای شان صادر می شود از شمول حق بیمه به مدت 6 تا 9 ماه خارج می شوند. «سیدی» افزود: دانش آموختگان از کارشناسی به بالا که دنبال کار هستند می توانند برای کارورزی به کارگاه ها مراجعه کنند و به مدت 6 ماه از پرداخت حق بیمه معاف هستند و مبلغی با توجه به سطوح تحصیلی توسط وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی به عنوان کمک هزینه آموزشی پرداخت می شود که از شمول بیمه خارج است.وی ادامه داد: با توجه به پیشینه کاری در ارائه خدمات نوین اقدامات خوبی انجام و میز خدمت شعبه یک شهید «حمیدی زاده» امروز (یک شنبه) افتتاح می شود.
«اکبرپور» رئیس شعبه یک تامین اجتماعی بجنورد هم اظهار کرد: 900 نفر مستمری بیمه بیکاری دریافت می کنند که در مقرری بیمه بیکاری دریافتی 3 ماه آخر لحاظ می شود و تا کنون هیچ گونه تاخیری در پرداخت نداشته ایم.دکتر «جهان نیا» مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان هم در این نشست از استخدام نیروهای متخصص در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: در مدیریت درمان و بیمه ای استخدام نیروهای تخصصی خواهیم داشت که تعداد آن ها بعدا مشخص خواهد شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار