ساعات کاری در ادارات و دستگاه‌های دولتی استان اصفهان در حالی تغییر یافته که کارمندان برای حضور در محل کار خود بر استفاده از مترو به عنوان سریع‌ترین وسیله حمل و نقل شهری تاکید دارند.
کد خبر: ۶۳۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 15 July 2018

به گزارش تابناک : معضل کاهش فعالیت نیروگاه‌ها در اثر کمبود آب و کاهش منابع برقی، تابستانی نفس‌گیر را به همراه داشته است. بعد از تهران و چند شهرستان، تغییر ساعات اداری از ابتدای هفته جاری شامل حال اصفهانی‌ها نیز شد تا براساس بخشنامه استانداری، کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی استان اصفهان نیز موظف به حضور در محل کار خود از ساعت 6:30 صبح باشند.

در کلانشهر اصفهان که معمولا کارکنان بسیاری از دستگاه‌ها، ارگان‌ها و ادارات مسافت بسیاری را باید تا محل خود طی کنند یکی از مهمترین روش‌های حمل و نقل استفاده از مترو است.

خط یک مترو اصفهان که مدتی است تکمیل شده و شهروندان از آن استفاده می‌کنند هفته پیش با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد تا جمعیت زیادی از شهروندان اصفهانی از شمال تا جنوب شهر را در کمترین زمان با آن طی کنند.

به گفته مسئولان امر، جمعیت استفاده کننده از متروی اصفهان در حال حاضر حدود 50 هزار نفر در طول روز است که بخش زیادی از آن را کارمندانی تشکیل می‌دهند که سریع ترین وسیله حمل و نقل را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند. اما نکته‌ای که بسیاری از این کارمندان، نسبت به آن معترض بودند عدم تغییر ساعت فعالیت مترو بعد از تغییر ساعات اداری است.

تا پیش از این متروی اصفهان از ساعت 6:30 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کرد و گویا برنامه ریزی مسئولان بیشتر حول ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان  بوده است. البته اکنون نیز در فصل تعطیلی مدارس هستیم و باید گفت بیشترین استفاده کنندگان از مترو در ساعات ابتدایی صبح کارکنان و کارمندان بخش‌های مختلف هستند.

یکی از شهروندان اصفهانی که تا هفته گذشته از مترو برای رسیدن به محل کار خود در مرکز شهر اصفهان استفاده می‌کرد با دلخوری از اینکه متروی اصفهان در خدمت کارمندان نیست، گفت: من از شهر بهارستان به مرکز شهر آمده و در روزهایی که از مترو استفاده می‌کردم در 15 دقیقه خود را از ایستگاه صفه به ایستگاه تختی در نزدیکی محل کارم می‌رساندم.

وی افزود: اما اکنون که ساعت کاری از 6:30 شروع می‌شود پس طبیعتاً مترو نیز باید یک ساعت زودتر کار خود را آغاز کند تا بتواند به شهروندان خدمت رسانی کند در غیراین صورت برای ما کارمندان قابلیت استفاده ندارد و تا کنون نشنیده‌ام که ساعت کار مترو از صبح زود شده باشد.

شهروند دیگری با اشاره به زمان حضور مترو به ایستگاه‌ها گفت: از زمان تغییر ساعت کار، موفق به استفاده از مترو نشده‌ام و مجبورم که با تاکسی خود راه به محل کارم برسانم که هم هزینه بیشتری دارد و هم زمان درگیری در ترافیک ابتدای صبح بیشتری است.

وی با اشاره به مشکل دیگری از استفاده کنندگان از مترو دارند، بیان کرد: وقتی در ایستگاه صفه پیاده می‌شویم اگر قرار باشد به سپاهان شهر یا بهارستان برویم اتوبوس یا تاکسی در اول خط نیست، بنابراین باید ایستگاه آزادی یعنی یک ایستگاه زودتر پیاده شوم، بنابراین اگر بدانم تاکسی یا اتوبوس در ابتدای خط هست راحت‌تر مسیر خود را طی می‌کنم.

شهروندان اصفهانی در حالی از لزوم تغییر ساعت فعالیت مترو بعد از تغییر ساعات کاری صحبت می‌کنند که مسئولان امر همواره بر افزایش خدمات مترو تاکید داشته است.

تلاش برای رسیدن سرفاصله عبور قطار به 15 دقیقه

مشاور عالی شهردار اصفهان پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری هر 15دقیقه یکبار است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اضافه کردن تعداد رام‌ها همزمان با بازگشایی مدارس، سرفاصله زمانی حرکت قطار را به 10 دقیقه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: قطار شهری اصفهان روزانه از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا ساعت 21 شب به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

مشاور عالی شهردار اصفهان اظهارکرد: قطار شهری اصفهان برای سرویس‌دهی مطلوب نیاز به 28 رام دارد که امیدواریم با تامین مالی بتوانیم نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 300 میلیارد تومان برای خط یک مترو اصفهان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل تعداد رام ها 700 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

شعرباف تصریح کرد: در حال‌حاضر روزانه 50 هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده می‌کنند که این آمار همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس به 100 هزار نفر افزایش یافته و سرفاصله زمانی حرکت قطارها نیز کاهش پیدا می‌کند.

تأکید مدیریت شهری بر استفاده از مترو

شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه سرفاصله حرکت مترو از میدان آزادی تا صفه از نیم ساعت به 15 دقیقه کاهش یافته و در حال حاضر سرفاصله حرکت رام‌ها از نخستین ایستگاه تا آخرین ایستگاه دفاع مقدس 15 دقیقه شده است، گفت: قول می‌دهیم از ابتدای مردادماه سرفاصله زمان حرکت قطار شهری را به 10 دقیقه کاهش دهیم.

بالاخره مترو برای کارمندان قابل دسترسی شد!

خبرنگار تسنیم به دنبال انتقادات شهروندان اصفهانی طی تماسی با مدیرعامل شرکت مترو اصفهان خواستار اطلاع از آخرین تصمیمات این شرکت برای ارائه خدمات مترو به کارمندان شد.

علیرضا فاتحی مدیرعامل شرکت متروی اصفهان در این ارتباط گفت: با توجه به انتقاداتی که شهروندان داشتند و برای رفاه حال کارکنان دستگاه‌های اداری، ساعت فعالیت متروی اصفهان را تغییر دادیم.

وی افزود: پیش از این متروی اصفهان از ساعت 6:30 فعالیت خود را آغاز می‌کرد که از این پس مترو از ساعت 6 به حرکت درآمده و شهروندان می‌توانند 30 دقیقه زودتر از مترو استفاده کنند.

همواره بر لزوم استفاده از حمل و نقل عمومی در کلانشهری مانند اصفهان که از آلودگی هوا و ترافیک در رنج است تأکید می‌شود اما عدم ارائه صحیح خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان راهی جز استفاده از خودروی شخصی و افزایش ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال ندارد.

هرچند شرکت متروی اصفهان بنا به درخواست شهروندان زمان فعالیت قطارشهری را تغییر داده اما عدم اطلاع رسانی سبب شده که بسیاری از کارکنان از این تغییر مطلع نباشند. کارمندان اصفهانی که البته امروز از تغییر ساعت مترو اطلاع پیدا نکرده بودند از فردا می‌توانند با مترو خود را به محل کارشان برسانند!

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار