مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: حداقل 50 درصد از آب با کیفیت طرح غدیر به دلیل فرسودگی شبکه‌های توزیع آب در درون شهرهای آبادان و خرمشهر به هدر می‌رود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۳۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 15 July 2018

صادق حقیقی پور شامگاه 23 تیرماه در در جلسه‌ای با مدیران منطقه آزاد اروند اظهار کرد: مشکلی که در بحث آب وجود دارد آن است که ما آب با کیفیت را تا ورودی شهرها منتقل می‌کنیم اما متاسفانه به دلیل هدررفت بالا و فرسودگی شبکه شاهد افت کیفیت آن هستیم.

وی افزود: در طرح غدیر برای انتقال هر متر مکعب آب 2700 تومان هزینه کرده‌ایم تا آب به ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر برسد اما حداقل 50 درصد از این آب با کیفیت به دلیل فرسودگی شبکه‌های توزیع آب در درون شهرها به هدر می‌رود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این‌که نشتی که در تاسیسات فرسوده شبکه توزیع وجود دارد، باعث خرابی برخی دیگر از تاسیسات زیر ساختی شهر می‌شود، تصریح کرد: آبادان به همراه اروندکنار و چوئبده مجموعا حدود یک هزار کیلومتر شبکه توزیع و خرمشهر نیز حدود 700 کیلومتر شبکه توزیع دارد. از یک هزار کیلومتر شبکه توزیع آب در آبادان حدود 700 کیلومتر از آن فرسوده است و در طی سال‌های گذشته حدود 280 کیلومتر از آن را اصلاح کرده‌ایم.

حقیقی پور با بیان این‌که در سال گذشته در خرمشهر حدود 30 کیلومتر از شبکه فرسوده این شهر را اصلاح کردیم، ادامه داد: در این زمینه در حدود 25 سال گذشته حدود 150 کیلومتر نیز از شبکه خرمشهر اصلاح شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد اروند در خصوص اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: مبلغ این تفاهم‌نامه برای آبادان 45 میلیارد تومان و خرمشهر 35 میلیارد تومان بود. در این زمینه معادل کاری که ما برای اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب این دو شهر انجام دادیم، توسط منطقه آزاد اروند کار انجام شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار