سرپرست فرمانداری دزفول:
سرپرست فرمانداری دزفول گفت: وجود دلالان سودجو، مهمترین معضل و دلیل اصلی افزایش بی رویه قیمت در بازار میوه و تره بار دزفول است.
کد خبر: ۶۳۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 19 July 2018

امیر عیسی زاده در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول اظهار کرد: نظارت و کنترل بازار در خوزستان بسیارضعیف است و این ضعف در بازار دزفول نیز دیده می شود.

وی، دلیل ضعف در تنظیم بازار را کارکرد پائین اتحادیه های شهرستان برشمرد و افزود: تخلفات بسیاری در بازار دزفول وجود دارد اما متاسفانه نه تنها نظارت کم است بلکه جریمه متخلفان نیز، قدرت بازدارندگی لازم را ندارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دزفول، بازار میوه و تره بار دزفول را بی نظم ترین و پرتخلف ترین صنف در این شهرستان عنوان کرد و گفت: وجود واسطه ها و دلالان متعدد و گردن کلفت باعث اجحاف در حق کشاورزان شده چرا که دلالان کشاورزان را مجبور می کنند محصولشان را به قیمت مورد نظر آنان عرضه کنند در غیر اینصورت محصول روی دستشان می ماند.

عیسی زاده عنوان کرد: شواهد و بررسی های متعدد ما نشان می دهد که قیمت گذاری در بازار میوه و تره بار دزفول براساس سیستم نظام مند و مطابق با عرضه و تقاضا نیست و تمام بازار توسط سودجویان و دلالان مدیریت می شود و دراین بین تمام زحمات کشاورزان نادیده گرفته می شود.

وی باانتقاد از عملکردضعیف اتحادیه میوه و تره بار دزفول در برخورد با دلالان و کنترل بازار گفت: وظیفه ما ایجاد رفاه و آرامش مردم است؛ بنابراین لازم است همگرایی این اتحادیه با سازمان های ناظر بیشترشود تا با کوتاه کردن دست دلالان از بازار فروش میوه و تره بار شاهد رونق کسب و کارکشاورزان و آرامش در بازار فروش این محصولات باشیم.

عیسی زاده تاکیدکرد: فرمانداری به همراه بازرسی صنعت و معدن و اداره تعزیرات حکومتی، بازرسی های خود از بازار دزفول به خصوص در زمینه میوه و تره بار که مردم روزانه با آن سروکاردارند را افزایش خواهد داد و در جهت احقاق حقوق کشاورزان و مصرف کننده با شدت بیشتری با متخلفان از جمله دلالان و فروشندگان خرد برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی تولید دزفول از میدان میوه و تره بار این شهرستان به سایر مناطق استان و کشور ارسال می شود؛ بنابراین هرگونه مشکل در این زمینه غیرقابل قبول است.

احمد زارعی افزود: جدای از وجود دلال در میدان تره بار، بازار دزفول یکی از منصف ترین بازارهای کشور است که این نشانه مدیریت این میدان است ولی باید جلوی برخی سوء استفاده ها را گرفت.

سید عزیز موسوی فرد، رئیس میدان میوه و تره بار دزفول نیز در این جلسه گفت: مسائل جوی، بالارفتن هزینه حمل و نقل، کارگر و افزایش قیمت انواع کود از مهمترین دلایل بالارفتن قیمت ها در بازار میوه و تره بار دزفول است.

وی با بیان اینکه امسال به علت ریزش شکوفه های درختان، تولیدات میوه و تره بار دردزفول به یک پنجم رسیده بود، افزود:میوه و تره بار قابل نگهداری نیست و فقط ۲۴ ساعت فرصت فروش دارند.

موسوی فردعنوان کرد: از طرفی میدان میوه و تره بار دزفول ظرفیت ۴۰ حجره را دارد در حالی که بیش از ۱۱۴ واحد دارای پروانه کسب در میدان دزفول فعالیت دارند که این امر موجب شلوغی و در بی نظمی در این بازار شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار