مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: توسعه صنعتی مقدمه‌ای بر توسعه اقتصادی است و لازمه رسیدن به توسعه صنعتی، برق و حل مشکلات پیمانکاران این حوزه است.
کد خبر: ۶۳۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 17 July 2018

محمود دشت بزرگ در جلسه بررسی مسائل و چالش‌های پیمانکاران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با حضور استاندار خوزستان، اظهار کرد: این جلسه رویه جدیدی است که طرفین قرارداد در یک فضای صمیمی و رو در رو با حضور عامل سوم (استاندار خوزستان) مسائل را حل کنند و به شرایط قطع همکاری نرسند.

وی با بیان آنکه عمده مسائل موجود ناشی از عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی و تغییر نرخ ارز است، افزود: فرصتی دست داده تا از بروکراسی زمان‌بر اداری فاصله بگیریم و موانع و چالش‌هایی که در حوزه نرخ ارز، تعدیل قراردادها و همکاری در حوزه سازمان‌های درون استانی است را با کمک استاندار برطرف کنیم و پروژه‌ها را با سرعت بیشتری جلو ببریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: توسعه صنعتی مقدمه‌ای بر توسعه اقتصادی است و لازمه رسیدن به توسعه صنعتی، برق و حل مشکلات پیمانکاران این حوزه است.

دشت بزرگ بیان کرد: برای آنکه از اولین مرحله همکاری به مشارکت در پروژه‌ها برسیم لازم است پنج فاکتور ارتباطات بین کارفرما و پیمانکار، هماهنگی، احساس وابستگی و داشتن منافع مشترک، تلاش همسو و در نهایت پشتیبانی از همدیگر وجود داشته باشد و این جلسه در راستای مقوله پشتیبانی از همدیگر است.

وی حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در پروژه‌های پست و خط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در سال‌های 95 و 96 را 2 هزار و 254 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست سال 97 نیز بالغ بر 204 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اجرای 184 پروژه اولویت‌دار خط و پست انتقال و فوق توزیع به ظرفیت 16 هزار و 719 مگاولت آمپر و یک هزار و 962 کیلومتر مدار در امسال و سال‌های پیش رو نیازمند تامین اعتبار و توجه ویژه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: تعداد قراردادهای منعقده این شرکت با پیمانکاران از سال 95 تاکنون 496 مورد بوده است و اکثریت این قراردادها با شرکت‌های بومی بسته شد.

دشت بزرگ عنوان کرد: عدم تملک زمین، وجود معارضین در بخش خطوط و پست، تاخیر در صدور احکام قضایی، عدم صدور مجوز معدن خاک برای برخی پروژه‌ها، رشد سرسام‌آور قیمت‌های اجرایی پروژه‌ها و ضرر و زیان غیرقابل پیش بینی شده پیمانکاران، افزایش قیمت مواد اولیه به علت بالا رفتن نرخ ارز و عدم ابلاغ به موقع بخشنامه‌های جبران آثار تغییرات نرخ ارز و مصالح و .. از مشکلات و چالش‌های اجرای پروژه‌های صنعت برق در وضعیت کنونی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار