رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد از مجروح شدن افزون بر یکهزار نفر در سوانح رانندگی این استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 16 July 2018

سرهنگ 'محمدپورشمس'اظهار داشت: این رقم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش پنج درصدی روبرو بوده است. 
وی با این حال از کاهش 19 درصدی تعداد تصادفات منجر به فوت و کاهش 23 درصد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در همین مدت خبر داد.

*** سهم 58 درصدی موتورسیکلت ها در تصادفات 
رییس پلیس راهور یزد، سهم موتورسیکلت ها در این حوادث را 58 درصد ذکر کرد و گفت: سهم برخورد خودروها با عابر پیاده، 17 درصد و سهم برخورد موتورسیکلت ها با عابران 2 درصد و در مجموع 19 درصد بوده است.

*** خیابان و کوچه، بیشترین مکان وقوع سوانح
سرهنگ پورشمس یادآور شد: بیشترین تصادفات رانندگی در خیابان ها و پس از آن در کوچه ها بوده است.
به گفته وی بلوارها و دیگر مکانهای شهری در رده بعدی قرار دارند.

*** توقیف سه هزار موتورسیکلت و 1500 خودرو
رییس راهور استان در ادامه از توقیف سه هزار دستگاه موتورسیکلت و یکهزارو 500 دستگاه خودرو در سه ماهه امسال که مالکان آنها مرتکب خلاف شده بودند خبر داد.
وی اظهار داشت: نداشتن، مخدوش بودن و کج کردن پلاک، نداشتن کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و انجام حرکات خطر افرین از جمله تخلف موتورسیکلت ها بوده است.

***تردد دهها هزار موتورسیکلت بدون شماره در استان
وی از تردد حدود 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان خبر داد که 240 هزار دستگاه از آنها شماره گذاری شده است.
به گفته او در خوش بینانه ترین حالت هم حتی اگر 20 درصد راکبان موتورسیکلت ها مرتکب خلاف شوند آمار بالایی است.

*** فقط 10 درصد تخلفات رانندگی در دید پلیس است
سرهنگ پورشمس اظهار داشت: بنا به دلایل مختلف و از جمله کمبود نیرو، فقط به 10 درصد تخلفات رانندگی رسیدگی می شود و این یعنی اینکه آمار تخلفات، بالاست.

*** سرعت گیرهای غیر ضروری جمع آوری شده است
وی همچنین از جمع آوری برخی از سرعت گیرهای غیر ضروری در سطح شهر یزد و از جمله بلوارهای جمهوری اسلامی، شهید بهشتی و دانشجو خبر داد.

*** اجرای طرح های ترافیکی و برخورد با متخلفان
سرهنگ پورشمس از اجرای طرح تابستانه توسط راهور استان از 24 خرداد ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: این طرح تا 31 شهریور ادامه دارد.
به گفته او در راستای طرح مورد اشاره، گشت های نامحسوس پلیس، بویژه در ساعات شب، راه اندازی شده است.
وی به اجرای طرح برخورد با موتورسواران حادثه ساز هم اشاره کرد و گفت: در این طرح، با راکبانی که گواهینامه ندارند، به سن قانونی نرسیده اند یا پلاک آنها مخدوش است برخورد می شود.
سرهنگ پورشمس به اجرای طرح دیگری اشاره کرد که بر اساس آن با مزاحمت ها، دوردورها، داشتن صدای ناهنجار و آلودگی صوتی برخورد می شود.
رییس راهور یزد افزود: در این زمینه با دادستانی یزد هماهنگ شده تا وسیله نقلیه متخلفان، یک هفته توقیف و در صورت تکرار، پرونده قضایی تشکیل می شود که علاوه بر طی مراحل قانونی، آزاد سازی وسیله نقلیه، حدود یک ماه به طول می انجامد و جریمه های سنگینی هم به همراه دارد.

***فرهنگ صحیح رانندگی در یزد در حال ارتقاست
رییس پلیس راهور استان یزد از قوه قهریه و فرهنگ سازی بعنوان 2 عاملی یاد کرد که می توانند به صورت توامان، از سوانح رانندگی جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: البته فرهنگ صحیح رانندگی در استان یزد، روز به روز در حال ارتقاست اما درصد اندکی هستند که رعایت نمی کنند.

*** توصیه ها
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در ادامه به رانندگان توصیه کرد: بین خطوط حرکت کنند، تغییر مسیر ناگهانی ندهند و نظم پذیر باشند.
وی همچنین اظهار داشت: خانواده ها از واگذاری موتورسیکلت به فرزندان خود که به سن قانونی نرسیده اند، گواهینامه و بیمه شخص ثالث ندارند یا از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند خودداری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار