نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه یکی از نواقص انقلاب بی توجهی به سیستم آموزشی کشور است گفت: برای حل مشکلات کشور می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.
کد خبر: ۶۳۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 16 July 2018

آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در شورای سیاست گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور اعضا در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام گیرد بازخوانی کارکردهای انقلاب و بررسی چهل سال انقلاب برای نسل جدید است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تشکیل گروه‌ها و اتاق‌های فکر را در زمینه بررسی دستاوردها و ارائه آن به مردم ضروری دانست و گفت: باید مسائل مختلف را به دقت بررسی و دستورات امام راحل و آرمان‌های انقلاب برای همگان تبیین کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: با بررسی دستاوردها به مباحث مختلفی دست می‌یابیم که اگر مشکلی بود آن را ترمیم و اگر در جهاتی به درستی عمل کردیم بتوانیم آن مسیر را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها نسبت به سیستم آموزشی کشور توجهی نداشتیم تصریح کرد: سیستم آموزشی در کشور باید در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به سمت تعقل و تفکر پیش برود و به نوعی یکی از نواقص انقلاب بی توجهی به سیستم آموزشی کشور است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه مقایسه قبل و بعد از انقلاب کار مناسب و شایسته‌ای است تصریح کرد: در امر مقایسه نیز باید دقت نظر داشت و به مباحث مختلف توجه کرد که سبب نتیجه عکس در ارائه مطالب به مردم نشویم.

ناصری یزدی بی تفاوتی، غفلت و پس زدن را سه فعالیت دشمن در جمهوری اسلامی دانست و گفت: بدون شک ما باید در مقابل تحرکات دشمن در کشور فعالیت‌های تقابلی انجام دهیم و نباید نسبت به این مسائل بی توجه و سهل انگار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امام خمینی (ره) مردم را به حساب می‌آورد و حل مشکلات کشور را به مردم می‌سپرد اذعان داشت: ما نیز باید این مسائل را به مردم بسپاریم تا مشکلاتمان در کشور کاهش یابد و متأسفانه الآن این ارتباط کم شده و استفاده بهینه از مردم و ظرفیت‌های موجود آن‌ها در کشور کاهش یافته است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در این چهل سال مسئله انقلاب را نتوانستیم به مردم بفهمانیم و در مقابل رسانه‌های صهیونیستی بایستیم و حتی سران کشورهای اسلامی مرام و آرمان‌های کشور ما را به خوبی مطلع نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه چرا آرمان‌های انقلاب را در این سال‌ها به دنیا معرفی نکردیم تصریح کرد: می‌توانیم در گروه‌های اندیشه کتابچه‌هایی را در مورد انقلاب چاپ و به مردم دنیا عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در امر دشمن شناسی ضعیف و نسبت به معرفی حساسیت‌های دشمن به مردم کمتر تلاش کردیم تصریح کرد: ما مردم را با مسائل عادی در جریان گذاشتیم در حالی که دشمن از مسائل غیر عادی استفاده می‌کند که اثرگذار بیشتری نیز در پی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار