مدیر امور استان‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عنوان کرد:
مدیر امور استان‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 200 دستگاه اجرایی در خوزستان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در تمام کشور 400 هزار معامله مشمول خرید و مناقصه در سامانه ثبت شده است و خوزستان از این نظر در رتبه 19 قرار دارد.
کد خبر: ۶۳۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 16 July 2018

نادر فیوضی در همایش سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) که امروز دوشنبه، 25 تیرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان با توجه به ابلاغیه الزام بکارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در اواخر سال 94 تا کنون بالغ بر 200 دستگاه اجرایی در استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بخش خصوصی که مشمول تأمین‌کنندگان، مناقصه‌گران و مزایده‌گران یعنی دو قشر فروشنده و خریدار در معاملات دولتی هستند، در استان شروع به ثبت‌نام و فعالیت در سامانه کردند و اکنون از مرز 2400 تامین‌کننده مناقصه‌گر و مزایده‌گر در سامانه نیز عبور کرده‌اند. این مساله با پتانسیلی که از خوزستان سراغ داریم، نیاز به تلاش بیشتری دارد چراکه این بحث بازاری برای همکاران بخش خصوصی است.

مدیر امور استان‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گفت: در تمام کشور 400 هزار معامله مشمول خرید و مناقصه در سامانه ثبت شده است و خوزستان از این نظر در رتبه 19 قرار دارد. اگر مناقصات را به دو دسته مناقصات منتشرشده و مناقصات بازگشایی شده تقسیم کنیم، در حوزه مناقصات منتشرشده، خوزستان از میان 31 استان کشور جایگاهی حدود پنجم یا ششم خواهد داشت.

فیوضی تصریح کرد: ما تنها به دنبال انتشار مناقصه یا معامله نیستیم، چند سالی است که در جشنواره شهید رجایی عملکرد دستگاه‌ها ارزیابی می‌شود. یکی از شاخصه‌های آن نیز انجام معاملات از طریق این سامانه است. سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به منظور ثبت انجام معاملات از مرحله ثبت درخواست تا پرداخت وجه است و تمام فرایند باید در این سامانه انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: خوزستان در بحث مناقصات منتشر شده، رتبه پنجم یا ششم را دارد؛ اما در بحث معاملات رتبه 19 را دارد. این فاصله، فاصله 14 پله‌ای مربوط به عدم ثبت معاملات و عدم قرارداد است. در کل کشور حدود 60 هزار تامین‌کننده مناقصه‌گر در سامانه ثبت شده است و می‌توان گفت در مجموع حدود 4 هزار دستگاه اجرایی در تمام کشور در سامانه ثبت‌نام و حداقل یک معامله را ثبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد سهم خوزستان از این عدد در دستگاه‌های اجرایی یک‌بیستم باشد.

مدیر امور استان‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ادامه داد: در خوزستان بیش از 40 دستگاه اجرایی برای سامانه تدارکات آموزش داده شده‌اند. تا زمانی‌که دستگاه‌ها به آموزش نیاز داشته باشند، ما همچنان در کنار آن‌ها خواهیم بود. از اواخر سال 95 تاکنون بالغ بر دو هزار کارگاه آموزشی برای دستگاه‌ها برگزار شده است.

فیوضی گفت: در حوزه IT و ICT تا کنون حدود 250 کارشناس مجرب و متخصص برای توسعه و بازسازی نرم‌افزار، اجرا و پشتیبانی ‌آن فعالیت می‌کنند. هر چه این کار به مرحله بلوغ خود نزدیک‌تر می‌شود، تلاش می‌کنیم تعداد همکاران را در بحث توسعه کاهش داده و در بحث اجرایی چابک‌تر عمل کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: تا کنون حدود هزار دفتر پیشخوان در کشور راه‌اندازی شده که ثبت‌نام بخش خصوصی را انجام می‌دهد. تعداد دفاتر پیشخوان در هر استان با توجه به اندازه استان و استقبال آن متفاوت است. در خوزستان برای ثبت‌نام بخش خصوصی، چهار دفتر پیشخوان وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سامانه ستاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار