کد خبر: ۶۳۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 17 July 2018

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس مدتی است با همکاری یکی از رسانه‌های استان، رویه‌ای نامتعارف در پیش گرفته و ظرفیت‌های بهزیستی استان کردستان برای خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه را برای اهداف تبلیغاتی خود هزینه می‌کند؛ فارغ از زشتی این رفتار، دولت باید پاسخ دهد چرا اعتباراتی که یک سازمان دولتی هزینه می‌کند باید به نام یک نماینده تمام شود؟

به گزارش تابناک کردستان، افزایش چشم‌گیر اعتبارات نهادهای حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد، یکی از نقاط قوت عملکرد دولت یازدهم است.

بنا بر تطویل این نوشتار نیست؛ مدتی است که یکی از رسانه‌های استان دست به تهیه گزارش‌هایی از متن زندگی افراد کم‌توان جامعه می‌زند؛ تهیه چنین گزارش‌هایی اگر صرفاً با هدف کمک به آن افراد انجام شود در جای خود عملی پسندیده است ولی اگر بستری برای تبلیغات صاحبان قدرت شود نه تنها پسندیده نیست بلکه عملی غیرحرفه‌ای و شایسته ملامت است.

رسانه گزارش تهیه می‌کند و سیدمهدی فرشادان، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران به عنوان قهرمان داستان وارد عمل می‌شود و گزارش را پیگیری می‌کند و به کمک رنج‌کشیدگان می‌شتابد! از جیب بهزیستی هزینه می‌کند و به زعم خویش نام نیک می‌خرد!

اما؛ اگر دولت اعتبارات یک نهاد حمایتی را افزایش داده ـ که داده ـ چرا هزینه این اعتبارات به نام دولت نباشد و به نام یک نماینده مجلس تمام شود؟! تسهیلات 25 میلیون تومانی برای ایجاد سرپناه را «فرشادان» پرداخت می‌کند یا بهزیستی که رسانه همراه جناب نماینده تلاش می‌کند به نام وی به اذهان القا کند.

سازمان دولتی ستاد تبلیغاتی نیست؛ کمک به معلولان و افراد کم‌توان وظیفه بهزیستی است و اگر کاری هم انجام می‌شود فقط انجام وظیفه است؛ چه زمانی حرکت زشت و سخیف پخش تصاویر و فیلم افراد کم‌توان و کم‌بضاعت در این استان متوقف می‌شود؟ مدیران ارشد کردستان اگر وارد عمل نشوند و این روند نامیمون را که با همکاری بهزیستی کردستان در جریان است متوقف نکنند تردید نداشته باشند که دست به روشنگری خواهیم زد!

و اما آن سوی قضیه؛ حالا که فلان رسانه هر گزارشی منتشر می‌کند جناب نماینده بدون فوت وقت وارد عمل می‌شود و این دو با هم یک اتفاق مبارک رقم می‌زنند، پیشنهاد می‌کنیم آن رسانه درباره چند مسئله مشخص و روشن زیر گزارش تهیه کند تا نماینده هم وارد عمل شود و...

یکم: سیدمهدی فرشادان زمانی مدیرکل حوزه استاندار کردستان بود، با سر کار آمدن دولت یازدهم «جوان بیکار اراکی» بدون داشتن یک روز سابقه کار دولتی بر صندلی او جلوس کرد و استخدام دولت شد؛ پیشنهاد می‌کنیم رسانه مورد وثوق جناب نماینده، گزارشی درباره روند استخدام مدیرکل حوزه استاندار کردستان در دولت یازدهم تهیه کند تا جناب فرشادان، فردای انتشار گزارش وارد عمل شده و جوان اراکی را که با نادیده گرفتن قانون مدیریت خدمات کشوری توسط استاندار وقت کردستان استخدام شده از خدمت منفصل کرده و با این کار روحیه امید در جامعه دمیده شود.

دوم: درباره وضعیت حوزه منابع انسانی استانداری کردستان در دولت‌ یازدهم مسائل فراوانی مطرح است؛ پیشنهاد می‌کنیم آن رسانه چند خطی قلم‌فرسایی کند و جناب نماینده وارد عمل شود.

و همین طور گزارش‌هایی درباره وضعیت راه و شهرسازی و لزوم تحقیق و تفحص از عملکرد این دستگاه اجرایی در سال‌های اخیر، وضعیت نابسامان جاده‌های استان، وضعیت اسف‌بار محیط زیست کردستان و...

روزگار دیگری است! دوره «شو»های تبلیغاتی به سر آمده؛ درست است که افراد تحت پوشش بهزیستی کم‌توان هستند اما کسی حق ندارد آنها را کم‌شعور فرض کند؛ دولت در مسیر حمایت از توان‌خواهان موظف به حفظ حرمت آنهاست؛ مدیران ارشد دولت در استان، بهتر است بهزیستی کردستان را مکلف به تغییر رویه کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
جناب نماینده اگر وقت فرمودند از اثر باستانى کمربندى سندج که از اراصى نایسر و باوه رز مى گذرد ذکر خیرى فرموده و از وزارت راه و مدیرانش تشکر نمایند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
صارمی
|
United Kingdom
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
شو تبلیغاتی همه نمایندگان را بزارید
تابناک عزیز داری خیلی خطی عمل می کنی!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلانی
|
United Kingdom
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
تابناک عزیز
از اینکه یک نماینده آنچه را در سخن میگوید و با آن در ایام اتتخابات رای ...جمع می کند با آنچه را که در عمل انجام می دهد یکی نیست اگر شما بعنوان یک نظر درج کنید و مردم ببینند غیر قابل انتشاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جای تعجب دارد
بیگلری سقز و بانه با کمک فرهنگیان شد نماینده
حالا دستش به جایی رسیده از آنها جدا شده و فرار میکند
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
اصلی ترین علت کسب رای دکتر فرشادان در انتخابات مجلس بیرون کردن او از حوزه و دفتر استانداری و جایگزین کردن میقانی، بیکاره اراکی، به جای ایشان بود
آن زمان افکار عمومی از این عمل زاهدی خیلی جریحه دار شد فرشادان با هر خصلت شخصیتی که داشت حداقل یک پزشک بود و فرزند شهید که با آن وضعیتی که ناظرین امور شاهد بودند از دفتر استاندار بیرون انداخته شد و جای او به آن ندیم زاهدی داده شد
برخلاف خود فرشادان کسانی که آگاه به این نحوه برخورد سخیف در حق او بودند بسیار متاثر و متأسف شدند که چنین برخورد حقیرانه ای پیش آمد
همان آگاهان به وقت انتخابات جبران کردند و فرشادان را یاری نمودند اعاده حیثیت کند و کمترین انتظار این بود که جبران مافات کرده و نحوه استخدام میقانی را به صحن مجلس بکشاند و حیثیت بر باد رفته دستگاه اداری استانداری را برگرداند اما چون این عزت برای او مقدر نبود به جای ادای دین و تلاش در جهت اعاده حیثیت اداری استان، منافع بی ارزش شخصی را پی گرفت و قضاوت ها در حق خود را وارونه کرد غافل از اینکه این ده گردی ها و به قول تابناک این شو بازی ها آب رفته را به جوی بر نخواهد گرداند و - آزموده را آزمودن خطاست - ملکه ذهن همشهریانش شده است
او به زودی خواهد فهمید که قافیه را باخته است
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
روزگار دیگری است!
واقعاً که روزگار دیگری است
و این نوشتار اعلام پایان فرشادان بود
هرچند لازم است درباره آنچه او در این سالها در کسوت نماینده مردم انجام داد بارها و بارها قلم زد و روشنگری کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار