جنتی پور گفت : متاسفانه برخی افراد به هیئت امنا هم حمله می کنند و می گویند شما پول می گیرید (حقوق) ! . خیلی مواقع از برخی افراد با نفوذ می خواهیم که برای کمک به مدیریت امامزاده از اعضای هیئت امنا شوند که از ما می پرسند چقدر پول می دهید؟!
کد خبر: ۶۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 17 July 2018
نشست مدیر کل اوقاف و امور خیریه با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام نورالله جنتی پور ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : دلیل نام گذاری این دهه به نام « دهه کرامت » این است که اهل بیت که به ایران آمدند درس عزت و کرامت و استکبار ستیزی به مردم دادند. و از آنجایی که خود را موظف به مقاومت و مقابله در مقابل ظلم می دانستند ، بسیاری از این عزیزان مظلومانه به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام جنتی پور افزود : یکی از کرامت این دهه رجوع به فرهنگ اهل بیت است که اگر به این موضوعات توجه شود ، جامعه ما دچار این مشکلات فرهنگی نبود .
وی گفت : یکی دیگر از موضوعات مهم در این دهه جلوگیری از سواستفاده کردن برخی افراد از اعتقادات مردم نسبت به اهل بیت است ، و  یا ایجاد شبه در میان مردم ، الان وهابیت با ایجاد تشکیک در موضوع اهل بیت سعی در مقابله با فرهنگ غنی این بزرگان دارد و سعی دارند با تحریک احساسات جوانان و نوجوانان با شبه ایجاد کردن در بحث امامزادها یا خاندان پیامبر تشکیک ایجاد کنند. همانطوری که داعش در اقدامات وحشیانه خود اولین اقدام ، بارگاه امامزادگان و صالحان را ویران می کردند.
 
جزئیاتی از چگونگی هزینه کرد وجوهات امامزادگان / درد دل هایی از بی مهری با امامزادگان / افراد بانفوذی که برای عضویت در هیئت امنای امامزادگان پول می خواهند !+ جزئیات
 
حجت‌الاسلام جنتی پور بیان کرد : چند علت باعث روانه شدن امامزادگان به سمت ایران شد از جمله حضور امام رضا در ایران و احترامی که ایرانیان برای اهل بیت قائل بودند و همین امر باعث شد خیل عظیمی از امامزادگان به ایران بیایند و ایرانیان هم با فرهنگ غنی تکریم و احترامی که داشتند ، سعی در احترام آن امامزادگان نمایند.
وی با اشاره به برکات امامزادگان ، افزود : در مسیر حرکت این امامزادگان تمام مردم شیعه هستند و هر جایی که پا گذاشتند تشیع را تثبیت کردند بنابراین لازم است این بزرگان که هدف آن ها ترویج فرهنگ اهل بیت و ولایت مداری بوده است را تکریم کنیم. لذا تکریم این امامزادگان به منزله تکریم اهل بیت بوده است.
جنتی پور اظهار داشت : وجود یک امامزاده در محل باعث جلوگیری از مهاجرت شده است و اگر به این امامزادگان توجه شود بر اثر پایگاه مردمی انان ، مردم کمتر به شهرها مهاجرت می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد : یکی از دلایل اهمیت امامزاده ها پویایی فقه شیعه به دلیل حضور  این افراد صالح است  و یکی از مهمترین عوامل دشمنی با آنان بی دین نمودن جوانان و سست کردن اعتقادات جوانان است و البته ما باید جامعه را در این زمینه آگاه کنیم. 
جنتی پور گفت : اگر در زمانی این امامزادگان خود وظیفه ترویج دین را داشتند اکنون مضجع آنان محلی برای این مهم می باشد واما می بینید دشمنان با ایجاد شبهات ناجوانمردانه ای بر علیه آنان سعی در ایجاد فاصله بین مردم و امامزادگان و فرهنگ غنی آنان دارند.
وی بیان کرد :  دشمن در این زمینه و ایجاد شبهات هزینه های سنگینی نموده است و سعی دارد از این هزینه‌های خود استفاده لازم را ببرد که وظیفه ما است در این خصوص مانع موفقیت آنها شویم.
حجت الاسلام جنتی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در برخی جلسات اداری وقتی بحث بودجه های فرهنگی پیش می آید و تقاضای بودجه برای این موضوعات پیش می آید به ما می گویند با پول نذورات مردم چه می کنید و متاسفانه برخی مدیران با بیان چنین جملاتی اینگونه اعلام می کنند که هر کس هر کار بخواهد با این پول ها (وجوهات) انجام می دهد!
 
جزئیاتی از چگونگی هزینه کرد وجوهات امامزادگان / درد دل هایی از بی مهری با امامزادگان / افراد بانفوذی که برای عضویت در هیئت امنای امامزادگان پول می خواهند !+ جزئیات
 
وی در ادامه افزود : در بحث دولت الکترونیک از همه دستگاه های دولتی جلوتریم چرا که همه وجوهات ضریح های امامزادگان در سامانه  بقاع منبرکه ثبت و نحوه هزینه کرد آن اعلام می شود و این امور دقیقا بر اساس قوانین خاص مدیریت بقاع متبرکه صورت می گیرد.
جنتی پور گفت : مدیریت بقاع متبرکه با مردم است و کار ما فقط نظارت بر اقدامات مطابق با قانون است و ریال به ریال وجوهات ثبت ، اطلاع رسانی و مسیر و محل هزینه کرد آن مشخص می شود.
این مقام مسئول در خصوص چگونگی هزینه نمودن وجوهات مردمی اظهار داشت : از مجموع مبالغی که مردم به عنوان نذورات و هدایا به امامزادگان می دهند ، ۴۰ درصد هزینه عمران و آبادانی ۳۰درصد هزینه های جاری مانند خادم و وسایل و ملزومات خود امامزاده ، ۲۰ درصد کار فرهنگی در همان امامزاده و ۱۰ درصد طبق قانون به عنوان حق تصدی به خزانه می رود و پس از برگشت به استان ، هزینه مسابقات قرآن و مراسمات در همان امامزاده می شود و حتی گاهی بیش از وجوهات امامزاده از طرف دولت اختصاص داده می شود. البته برخی فکر می کنند که از وجوهات امامزاده ها چیزی برای دولت می ماند اما مطمئن باشید که ما بیش از وجوهات در هر امامزاده هزینه می کنیم.
وی ادامه داد : در بحث خدمات سفر از استاندار و همه ی شما می خواهیم به بقاع مراجعه کنید ببینید کدام دستگاه خدمات مجانی می دهند اما بعداً از دستگاه هایی که برای خدمات خود پول می گیرند ، به عنوان دستگاه های برتر در زمینه خدمات سفر تجلیل می کنند . این ها درد دل است ! اعلام می کنند که این همه زائر پول در ضریح می ریزند ، کجا می رود ؟ اما واقعیت اینگونه نیست بسیاری از افراد وارد محیط امامزاده می شوند و از همه امکانات هم استفاده می کنند اما حتی وارد محل ضریح نمی شوند و پولی هم به آن نمی دهند!
جنتی پور گفت : متاسفانه برخی افراد به هیئت امنا هم حمله می کنند و می گویند شما پول می گیرید (حقوق) اما واقعا اینگونه نیست و این افراد کارشان مجانی و از روی دل است. خیلی مواقع از برخی افراد با نفوذ می خواهیم که برای کمک به مدیریت امامزاده عضو هیئت امنا شوند که از ما می پرسند چقدر پول می دهید؟! و وقتی شرایط را می گوییم که اینجا همه بنابر اعتقاد کار می کنند ، می گویند ما کار بدون پول انجام نمی دهیم !  
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید اسماعیل حصار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
آقای نویسنده؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان جناب حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور انسانی پاکدست و مخلص و متدین هستند، سید هم هستند، پس بی زحمت توی متن پیشوند سید رو جلوی اسمشون حتما قید کنید. با
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار