فرماندار میبد با اعلام خبر تهيه و تدوين سند توسعه گیاهان دارویی و کم آبخواه در اين شهرستان، توسعه كشت گیاهان دارویی و كم‌آبخواه را از سيسات‌هاي مهم کشاورزی ميبد ذكر كرد.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 17 July 2018

 «حسین فلاح» در جلسه کارگروه گیاهان دارویی شهرستان، یکی از اولویت‌های كشاورزي شهرستان میبد را ترویج و توسعه گیاهان دارویی و کم آبخواه ذكر و بيان كرد: با توجه به کمبود آب در شهرستان بهترین راهکار برای بخش کشاورزی کاشت گیاهان دارویی است که در اين باره نيز تا‌کنون بیش از پنج هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت زعفران، به لیمو و گل محمدی قرار گرفته است.

وي با بیان این که مطالعات و تحقیقات روی چهار گیاه با سازگاری محیطي در شهرستان میبد انجام گرفته است، گفت: توسعه و ترویج كشت این گیاهان را بايد از ميان خانواده‌ها و در آموزش و پرورش آغاز کرد و به دنبال آن در روستاها آن را بسط و توسعه داد.

فرماندار با بیان ویژگی‌های گیاهان دارویی از لحاظ اقتصادی، افزود: با همکاری جهادکشاورزی اگر بتوان برای متقاضیان و بهره‌برداران تسهیلات حمایتی را فراهم کرد، به اهداف این طرح نزدیک‌تر خواهیم شد.

وي همکاری کشاورزان در این طرح را لازم و ضروری خواند و بیان كرد: هر کشاورز باید حداقل يك‌هزار متر از اراضی خود را به کاشت گیاهان کم آبخواه و دارویی اختصاص دهد.

فرماندار با اشاره به ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی در میبد، گفت: با ایجاد این کلکسیون امیدواریم بتوانیم روند مطلوب‌تر و بهتری را در توسعه اين نوع كشت‌هاي كم‌ابخواه در شهرستان شاهد باشيم.

وي تصریح کرد: تدوين سند توسعه گیاهان دارویی در قالب تقوافق‌نامه‌اي از سوي وزارت جهاد کشاورزی با نگاهي تحقیقاتی، تولیدي، اشتغالزايي و آموزشی به دانشگاه میبد سپرده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار