جلسه کمیسیون کارگری استان قم عصر سه شنبه در حالی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ترتیب یافت که در آن بر موضوع کاهش نرخ بیکاری در استان طی سال های اخیر تاکید شد.
کد خبر: ۶۳۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳ 18 July 2018

به گزارش تابناک قم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این جلسه با بیان این که تعطیلی واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی در سال های گذشته روند کاهشی داشته است، گفت: بیش از 150 هزار کارگر در استان قم در واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی مشغول به کار هستند.

مصطفی کاویانی با بیان این که نرخ بیکاری در استان قم در سه سال گذشته به ترتیب 11.3 ، 11.2 و 10.9 درصد بوده است، اظهار داشت: میزان اشتغال جدید در سال 95 حدود 5 هزار و 200 تن و در سال 96 بیش از 14 هزار تن بوده است.

وی با بیان این که در استان قم به دنبال کاهش یک درصدی نرخ بیکاری هستیم و در این راستا باید بیش از 14 هزار شغل جدید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی و خدماتی در حوزه های گوناگون مالیاتی، بانک ها، بیمه تامین اجتماعی و دیگر موارد، برنامه ریزی و اقدام های خوبی به انجام رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه با بیان این که از میان 2 هزار و 300 واحد صنعتی دارای مجوز معتبر، 290 واحد راکد بوده و بقیه فعال هستند، گفت: بررسی و پایش واحدهای صنعتی برای شناسایی واحدهای فعال و راکد و مشکلات و چالش های پیش روی این واحدها در دست انجام است.

محمود سیجانی با بیان این که مجوز واحدهای صنعتی که وجود نداشته و یا امکان راه اندازی مجدد ندارند، باطل می شود، گفت: در استان قم توانمندی و ظرفیت های بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و معدنی وجود دارد که باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان این که 2 درصد از ذخایر معدنی کشور به ویژه در بخش معادن کانی غیرفلزی در استان قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: با یافته های جدید معدنی در قم به سمت معادن با ارزش افزوده بالاتر پیش می رویم و برای بهره برداری از دریاچه نمک نیز برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود برخی نوسانات ارزی در کشور و مشکلات پیش آمده برای تامین مواد اولیه در واحدهای تولیدی، تصریح کرد: مشکلات واحدهای صنعتی در استان قم به صورت منظم و مستمر مورد پایش قرار گرفته و امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی، وضعیت این واحدها هرچه بیشتر بهبود یابد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: به دلیل وجود واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان قم، وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور بحران جدی در قم ایجاد نکرده است و مشکلات موجود نیز با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی در حال برطرف شدن است.

مجید آوری فر با بیان این که در استان قم در حوزه های مالیاتی، بانکی و بیمه ای رضایت نسبی میان کارگران و کارفرمایان وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعی برق در روزهای اخیر برای واحدهای صنعتی مشکلاتی را ایجاد کرده است که با برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم تا برطرف شدن مشکل قطعی برق، این واحدها بتوانند به خوبی به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه با بیان این که 58 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: وضعیت بیکاری در استان رو به بهبودی است و ما برای حمایت از کار و تولید، هرگونه همکاری و مشارکت با کارفرمایان را در دستور کار جدی خود قرار داده ایم.

علی اصغر دادخواه با بیان این که به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم به دلیل سخت گیری در امور بیمه ای، کارگری بیکار شود، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را برای اشتغالزایی و رفع موانع تولید به کار گرفته ایم و امیدواریم این اقدام ها و همراهی ها، هرچه بیشتر نتیجه بخش باشد.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی میز خدمت بسیار مناسب در اداره کل تامین اجتماعی استان قم، از ارائه خدمات گسترده غیرحضوری و الکترونیکی به مراجعان خبر داد و گفت: جهت تسهیل در خدمتگزاری به مردم، تعداد کارگزاری های بیمه در سطح شهر قم به 5 مرکز افزایش یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار