ريیس بهزیستی شهرستان اردکان کاهش 27 درصدی طلاق در میان مراجعان به مرکز کاهش طلاق بهزیستی اين شهرستان خبر داد و گفت: پارسال 778 پرونده طلاق به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی ارجاع شده که از این تعداد پرونده 27 درصد آن منجر به مصالحه شده است.
کد خبر: ۶۳۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 18 July 2018

 دکتر «امیر ولی عضدزاده» به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به نامگذاري اين هفته با عنوان «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن»، اظهار كرد: بهزیستی، مجموعه‏‌ای هماهنگ از برنامه‌ها و فعالیت‏هایی است که برای بهبود زندگی آحاد افراد جامعه و به ویژه گروه‏های آسیب ‏پذیر جامعه، انجام می‏‌شود.

وی سازمان بهزیستی را سازمانی متخصص، دانش مدار و پاسخگو دانست كه پا به پاي مردم و همراه با رشد و تكامل آنان در عرصه‌هاي مختلف، خدمات متنوع و گوناگونی را با رویکرد پیشگیری، حمایتی، توانبخشی و اجتماعی به آحاد جامعه ارائه مي‌دهد.

عضدزاده ادامه داد: در شرایط حاضر مسئله‌ای که باید بسیار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و از همه ابزارهای اطلاع‌رسانی در نهادینه کردن آن استفاده کنیم، آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی است که قشرهای مختلف جامعه ما را تهدید می‌کند.

این مسئول افزود: باید با نگاهی روزآمد و منطبق با واقعیات این مشکلات را بشناسیم و بتوانیم برای مقابله با آنها راهکاری مناسب ارائه کنیم تا جامعه را از معرض خطر ابتلا به این آسیب‌ها مصون نگه داریم و بر همین اساس امروز باید نگران آسیب‌هایی چون طلاق، اعتیاد و خشونت و دلایل پیدایش آنها در جامعه باشیم تا بتوانیم این آسیب‌ها را محدود و کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: بیشترین فعالیت بهزیستی در حوزه توانمندسازی مددجویان، تامین مسکن برای افراد تحت پوشش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و اعتیاد با تاکید بر جلب مشارکت‌های مردمی است.

عضدزاده با تشکر از اصحاب رسانه به دلیل اطلاع رسانی فعالیتهای اداره بهزیستی به مردم، گفت: رسانه‌ها می‌توانند رابط بین بهزیستی و مردم باشند و درجهت شناساندن فعالیت‌های اداره بهزیستی اقدامات موثری را به عمل آورند.

ريیس بهزیستی شهرستان اردکان در این نشست، ضمن ارائه گزارش عملکرد بهزیستی در سال 96، از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای 3 هزار و 490 نفر از کودکان 3 تا 6 ساله شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با هدف شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی و پیشگیری از نابینایی و کم بینایی کودکان در بزرگسالی همه ساله توسط بهزیستی اجرا می‌شود که از این تعداد 417 نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری‌های چشمی شناسایی و برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.

وی افزود: همچنین تعداد یک هزار و 850 نوزاد در سال گذشته مورد غربالگري شنوايی قرار گرفتند که از این تعداد، 264 نوزاد با مشکل شک به وجود مشکلات شنوايي شناسايي و براي پیگیری تشخیصی تکمیلی و مداوا به مراکز درماني تخصصي معرفي شدند.

وي همچنين گفت: پارسال 778 پرونده طلاق به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی ارجاع شده که از این تعداد پرونده 27 درصد آن منجر به مصالحه شده است.

عضدزاده برگزاری بیش از 66 دوره آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها، آموزش پيشگيري از اعتياد، آموزش مهارتهاي زندگي، آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج برای 5669 نفر از شهروندان، ارائه خدمات طرح مراقبین و ویزیت در منزل 120 سالمند و معلول اردکانی، پیگیری و جلب مشارکت خیرین در زمینه پیشرفت 35 درصدی ساختمان‌سازی مرکز اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی و تشکیل و ثبت بنیاد فرزانگان و افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی اردکان در سال گذشته عنوان کرد.

وی هدف از ایجاد بنیاد فرزانگان را اقدامی در جهت توانمند‌سازی سالمندان عنوان كرد که به همت جمعی از خیرین و بازنشستگان فرهیخته شهرستان اردکان به انجام رسیده است.

ريیس بهزیستی تعداد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته را 250 نفر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با پرداخت 35 میلیارد و 750 میلیون ریال انواع تسهیلات قرض‌الحسنه، زمینه اشتغال 135 نفر از مددجویان بهزیستی اردکان فراهم شد. همچنین با هدف اشتغال پایا و مولد تعداد 123 نفر از مددجویان بهزیستی اردکان جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ 13 میلیارد و 750 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وي افزود: در همین راستا چهار نفر از کارفرمایان با به کارگیری 12 نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات کارفرمایی به مبلغ 22 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

عضدزاده با تمجید از صنعتگران خیری که بدون هیچ چشمداشتی نسبت به جذب و به کار گیری معلولان و مددجویان اقدام می‌کنند، افزود: در سال گذشته کارخانه کاشی ایفا سرام اردکان بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات، زمینه اشتغال 107 نفر از مددجويان را فراهم آوردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار