مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،‌گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی،‌مستلزم تقویت جایگاه و هویت مساجد در جامعه است.
کد خبر: ۶۳۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 18 July 2018

« مجید جوادیان‌زاده» با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوره مدیریت جدید فعالیت‌های خلاقانه و پرانگیزه‌ای را ایجاد کردند، اظهار کرد: اگر کارکردهای مساجد در گذشته را مورد بررسی قرار دهیم شاهدیم که کارکردهای مساجد بسیار گسترده‌تر از امروز بوده است به نحوی که در هم آمیخته با زندگی مردم بوده است .

وی افزود: اگر ما بتوانیم مساجد را به همان کارکرد خود برگردانیم بسیاری از مشکلات و اختلافات امروز از بین می‌رود زیرا جایگاه و هویت آن بسیار موثر است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،‌گفت: مسجد ظرفیت‌های بی شماری دارد و الان با تعاملی که ما با دبیرخانه کانون‌های مساجد داریم بسیاری از فعالیت‌های ما از این طریق پیگیری می شود که طرح پایتخت کتاب و برگزاری طرح « کاروان دانایی» از جمله این طرح‌ها است .

جوادیان‌زاده تصریح کرد: پیوند کتاب و کتابخانه ها به مساجد بسیار ارزشمند است زیرا حضور کتاب در بین اقشار مختلف می‌تواند بسیار در جامعه اثر گذار باشد .

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث هایی که متاسفانه چندی سال است که در کشور ما مغفول مانده، اوقات فراغت است و به نوعی عاملی در جهت ترغیب جامعه در زمینه فرهنگی است .

این مقام مسئول ادامه داد: ما اگر بتوانیم در راستای تعالی اوقات فراغت در جامعه گام برداریم در زمینه فرهنگی نیز موفق عمل خواهیم کرد .

مدیرکل ارشاد یزد در پایان سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم در اوقات فراغت به نتیجه برسیم بایستی فعالیت‌های خلاقانه را گسترش دهیم و در پایان برنامه‌ها نیز گزارش عملکرد داشته باشیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار