مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق:
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق یزد با اظهار اینکه مصرف انرژی الکتریکی شهروندان در فصل تابستان 2 برابر زمستان است، از یزدی ها خواست با 10 درصد صرفه جویی به استمرار برق در استان کمک کنند.
کد خبر: ۶۳۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 18 July 2018

محمد میرشمس گفت: مردم، حامیان اصلی فرهنگ مدیریت مصرف برق استان هستند، آنها با رعایت الگوی مصرف، نقش کلیدی خود را در استمرار انرژی الکتریکی انجام خواهند داد.
وی افزود: اقدام بهینه‌سازی انرژی به‌ منزله یک نیروگاه مجازی تلقی شده و شناخت زمان، میزان و چگونگی مصرف در مبحث بهینه ‌سازی ضمن داشتن اهمیت مضاعف، تحقق یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی را به دنبال خواهد داشت.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق یزد، میزان مصرف انرژی در ساختمان‌ های ایران را چهار برابر بیشتر از ساختمان کشورهای اروپایی دانست و ادامه داد: 40 درصد انرژی در ساختمان ‌های اداری صرف سرمایش، 25.5 درصد صرف روشنایی، 19.5 درصد در بخش گرمایش و مابقی در بخش لوازم اداری استفاده می‌شود.
میرشمس بدون اشاره به دلیل بالا بودن میزان مصرف برق از سوی شهروندان ایرانی در ساختمان ها یادآور شد: محدود بودن توان تولید نیروگاهی در حوزه برق، کاهش بارندگی در سال‌ های اخیر و افزایش دمای زمین، اهمیت نگاه ویژه به مباحث مدیریت مصرف برق را دو چندان کرده است.
این مسئول با بیان اینکه اداره ها باید الگو مناسبی برای مردم در شیوه مصرف برق باشند، تصریح کرد: روش مدیریت مصرف انرژی باید در سبک زندگی مردم تغییر ایجاد کند و مدیران دستگاه‌ها در تغییر آن نقش بسزایی دارند.
وی با اشاره به نامناسب بودن استفاده از کولرهای گازی با توجه به اقلیم استان یزد به دلیل برخورداری از هوای خشک یادآور شد: هزینه برق مصرفی این نوع کولرها نسبت به کولرآبی هشت برابر بیشتر است، این در حالی است که مصرف برق کولرگازی نسبت به کولرآبی چهار برابر است.
کولرهای گازی برای مناطقی همچون جنوب ایران ، استان های گیلان و مازندران و گلستان مناسب است .
هم اکنون این استان 645 هزار مشترک برق دارد که 81.2 درصد آنها خانگی، 2.3 درصد عمومی، 1.4 درصد کشاورزی، 1.7 درصد صنعتی و 13.4 درصد تجاری است.
با این حال بیشترین فروش انرژی برق مربوط به بخش صنعتی و سپس خانگی است.
به دلیل بالا رفتن مصرف برق در کشور و استان از چندی قبل برنامه خاموشی در یزد آغاز شد،با این وجود یزد در زمان اوج بار مصرف برق بخشی از برق مورد نیاز پنج استان را تامین می کند. 
بنا بر اعلام مسئولان شرکت آب و فاضلاب (آبفا) یزد تعداد کولرهای آبی یزد حدود 400هزار دستگاه تخمین زده می شود که به گفته مردم 80 درصد آنها بدون سایبان است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار