معاون عمرانی استاندار خوزستان:
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: روند عملیات نگهداری، بهسازی و خدمات‌رسانی در اجرای شبکه آب و فاضلاب سه شهر شیبان، ویس و ملاثانی باید تسریع و با شتاب بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۶۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ 19 July 2018

فرامند هاشمی‌زاده با اشاره به بررسی وضعیت اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرهای شهرستان باوی با تمرکز بر سه شهر شیبان، ویس و ملاثانی اظهار کرد: روند عملیات نگهداری، بهسازی و خدمات‌رسانی در اجرای شبکه آب و فاضلاب این سه شهر باید تسریع و با شتاب بیشتری انجام شود.

وی افزود: شهرداری و آبفای اهواز باید با تعامل و همکاری حداکثری خود شرایط تسهیل در روند اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب 3 شهر شیبان، ویس و ملاثانی را فراهم و گزارش اقدامات انجام شده را به معاونت عمرانی منعکس کنند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع شبکه آب و فاضلاب شهرهای شیبان، ویس و ملاثانی را می‌توان در دو بخش اجرایی تدوین کرد. در این زمینه بخش اول مربوط به طرح‌های فعلی شامل بهسازی، راهبری و حل مشکلات مقطعی است که باید با سرعت بیشتری اجرایی شوند.

هاشمی زاده ادامه داد: بخش دوم شامل برنامه‌های آتی در خصوص طراحی و اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های مربوط به این سه شهر است که از محل اعتبارات احیای رودخانه کارون و طرح غدیر تامین و اجرا خواهند شد.

وی گفت: باید موضوع خرید و نصب تصفیه پیش ساخته در مناطقی از شهرهای ویس و شیبان و تکمیل شبکه فاضلاب ندافیه و همچنین تعدادی از خیابان‌های باقی مانده شهر ملاثانی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد و با سرعت بیشتری اجرایی شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به جلسه بررسی وضعیت اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرهای شهرستان باوی با تمرکز بر سه شهر شیبان، ویس و ملاثانی گفت: در این نشست در خصوص موضوع بازنگری مکان آبگیر تصفیه خانه آب شهر ویس بحث‌هایی انجام گرفت و مقرر شد شرکت آبفای اهواز پس از بازدید و تعیین محل مناسب اقدام لازم را انجام دهد.

هاشمی زاده ادامه داد: همچنین در بخش فاضلاب شهرهای شیبان، ویس و ملاثانی، موضوع بهسازی شبکه فاضلاب این شهرها و همچنین نصب پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب در دستور کار قرار گرفته و قرار است موضوع اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای شبکه ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه فاضلاب از 3 محل اعتبارات استانی، مصوبه هیئت دولت و اصلاح موافقت نامه احیای رودخانه کارون پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح شبکه فاضلاب نیاز شهرهای شیبان و ویس با 167 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب با اعتباری حدود 130 میلیارد تومان و شهر ملاثانی با 120 کیلومتر شبکه فاضلاب و 4 ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه‌خانه با برآورد هزینه اولیه 100 میلیارد تومان تامین خواهد شد.

هاشمی زاده تصریح کرد: همچنین فاز اول طرح اصلاح و توسعه شبکه آب شهر ملاثانی با 50 درصد و شهر ویس با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و شهر شیبان نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و در حال تجهیز کارگاه قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار