رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: در سه ماهه اول سال ۹۷، ۹۷۸ واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۴۸۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده افزایش ۱۸.۶ درصدی آمار ازدواج را در شهرستان نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۳۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 19 July 2018
رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: در سه ماهه اول سال ۹۷، ۹۷۸ واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۴۸۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده افزایش ۱۸.۶ درصدی آمار ازدواج را در شهرستان نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، روح‌الله مهدوی تبار در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۲۳ واقعه طلاق در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است که نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶ که ۹۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده افزایش ۳۴ درصدی واقعه طلاق در شهرستان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان ۴.۷ درصد است و در مقابل هر واقعه ازدواج یک واقعه طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است.

مهدوی‌تبار افزود: مدت زندگی مشترک یعنی میانگین طول ازدواج در زمان طلاق در شهرستان نهاوند هفت سال بوده در صورتی که میانگین طول ازدواج در استان همدان برابر هشت سال است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷، ۹۷۸ واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۴۸۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده افزایش ۱۸.۶ درصدی آمار ازدواج را در شهرستان نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند با اشاره به کاهش آمار ولادت در شهرستان، بیان کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد ۶۸۴ واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۷۲۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده آمار ولادت در شهرستان ۵.۸ درصد کاهش یافته است.

مهدوی‌تبار تاکید کرد: همچنین از تعداد ولادت‌های ثبت شده در سه ماهه اول سال ۹۷ در شهرستان ۳۳۰ مورد معادل ۴۸.۲ درصد شهری و تعداد ۳۵۴ مورد که معادل ۵۱.۸ درصد روستایی به ثبت رسیده است.

وی با بیان این‌که آمار وفات در شهرستان ۱۲.۵ درصد کاهش یافته است، گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۳۰ واقعه وفات در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۶۳ مورد وفات به ثبت رسیده بود کاهش ۱۲.۵ درصدی وفات را در شهرستان نشان می‌دهد که از تعداد ۲۳۰ واقعه وفات ثبت در سال ۹۷، ۱۴۴ نفر معادل ۶۶.۲ درصد مرد و تعداد ۸۶ نفر معادل ۳۷.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدوی‌تبار اظهار داشت: طبق آمار مقایسه‌ایی و بررسی‌هایی که توسط اداره ثبت احوال نهاوند انجام شده است از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ شاهد کاهش در تعداد ولادت‌ها، کاهش در آمار ازدواج‌ها، افزایش در تعداد طلاق‌ها و کاهش در تعداد وفات‌ها در شهرستان نهاوند هستیم.

وی به ثبت وقایع حیاتی در سال ۹۵ و ۹۶ در نهاوند اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۹۵۳ واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۹۵ که سه هزار و ۱۶۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده است کاهش ۶.۶ درصدی آمار ولادت در شهرستان را نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد ۹۸۰ واقعه وفات در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال ۹۵ که هزار و ۱۵ واقعه ولادت به ثبت رسیده بود کاهش ۳.۴ درصدی آمار وفات در شهرستان را نشان می‌دهد.

مهدوی‌تبار عنوان کرد: در سال ۹۶ طبق آمار‌های ثبت شده بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در شهرستان بوده است و بعد از آن تمور‌ها و سرطان‌ها و حوادث غیرعمدی به ترتیب بیشترین علت مرگ و میر در شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۹۶ تعداد هزار و ۶۸۳ واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال ۹۵ که هزار و ۹۳۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده شاهد کاهش ۱۲.۸ درصدی آمار ازدواج درشهرستان هستیم.

مهدوی‌تبار تاکید کرد: با توجه به ثبت ۴۵۶ واقعه طلاق در سال ۹۶ و ثبت ۴۰۵ مورد واقعه طلاق در سال ۹۵ درشهرستان، در سال ۹۶ نیز شاهد افزایش ۱۲.۶ درصدی آمار طلاق در مقایسه با سال ۹۵ در شهرستان بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار