شهردار اهواز خبر داد
شهردار اهواز در جلسه شورای اداری شهرداری از ایجاد باغ هنر اهواز خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 20 July 2018

منصور کتانباف در جلسه شورای اداری شهرداری اهواز اظهار کرد: این مجموعه در جوار پارک مالیات توسط سازمان‌های زیباسازی، پارک‌ها و شهرداری منطقه چهار ایجاد می‌شود و در آن آثار ساخته‌شده در جریان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، به شکل زیبا و شکیل در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. ضمن آنکه لازم است طرح توسعه نیز در آنجا پیش‌بینی شود.

به گزارش"تابناک"؛ شهردار اهواز با اشاره تلاش‌های چندماهه شهرداری اهواز و سازمان مشارکت‌ها برای جلب مشارکت بخش خصوصی بیان کرد: دررابطه با چند پروژه احداث بیمارستان تخصصی سرطان، شهرک فرهنگی تفریحی هنری، فروشگاه هایپر استار و در ماه‌های آینده به مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار می‌رسیم. لازم است سازمان مشارکت‌ها با جدیت این پروسه را پیگیری کند.

این مقام مسئول به تصویب طرح جامع شهر اهواز توسط شورای عالی معماری و شهرسازی کشور اشاره کرد و گفت: تصویب طرح جامع اهواز محصول یک کار جمعی بود. این طرح از سال 88 به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، ارائه‌شده بود. که تصویب توسط مدیران مختلف در مقاطع گوناگون پیگیری شد. این پیگیری‌ها از اواخر سال 95 جدی‌تر شد و در سال گذشته نیز به همت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و اداره راه و شهرسازی تلاش شد تا آخرین تغییرات در آن اعمال شود.

وی ادامه داد: به‌این‌ترتیب اهواز چندهسته‌ای تعریف و توسعه‌ی آن نیز متوازن پیش‌بینی خواهد شد و زمینه برای جبران عقب‌افتادگی‌ها فراهم می‌شود. پس از ابلاغ این طرح، باید به سراغ آماده کردن طرح تفضیلی شهر رفت که مقدمات آن از قبیل ممیزی شهر در حال انجام است. جا دارد از تلاش همه‌کسانی که در این جهت تلاش کردند به‌ویژه استاندار خوزستان و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی تشکر کنم.

کتانباف با اشاره به تعیین رییس این سازمان جدیدالتأسیس گفت: این سازمان باید هر چه سریع‌تر مستقر شود و با ارائه برنامه مأموریت خود را آغاز کند. یکی از وظایف اصلی این سازمان، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن همه وسایل نقلیه بار از موتور تا کامیون است. همه‌ی این وسایل باید به GPS متصل شود.

شهردار اهواز با تشکر از اقدام منطقه سه در افتتاح چند پروژه‌ی محلی و منطقه‌ای بیان کرد: همه مناطق موظف به ارائه برنامه زمان‌بندی برای تکمیل پروژه‌های در مقیاس محله، ناحیه و منطقه و برگزاری یک مراسم افتتاحیه به‌صورت ساده و به‌دوراز تشریفات هستند. در این مراسم گزارشی شفاف از فعالیت‌های انجام‌شده به اطلاع اهالی محل و نیز اعضای محترم شورای اسلامی شهر قرار بگیرد تا امید و اعتماد در بین شهروندان زنده شود. باید حداقل هر دو هفته یک برنامه افتتاحیه در سطح یک منطقه داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت سامانه 137 اظهار کرد: درخواست‌های مردمی متعدد و زیاد است. دقت و کنترل لازم اعمال شود که ماشین‌آلات این سامانه ویژه رسیدگی به درخواست‌های مردمی مربوط به این سامانه است. استفاده از امکانات سامانه 137 در بخشی دیگر ممنوع است. سالیانه چندین میلیارد تومان برای فقط ماشین‌آلات هزینه می‌شود.

منصور کتانباف با تأکید بر عملیاتی بودن کار شهرداری گفت: باید مدیر شب در سطح ناحیه، منطقه و مرکز داشته باشیم. پس از پایان وقت اداری وظیفه مدیر شب، وظیفه نظارت و سرکشی بر خدمات را در سطح حوزه دارد و موظف به پاسخگویی است و روزانه باید گزارش روز و شب گذشته را ارائه کند.

شهردار اهواز پس از اهدای چند حکم به مسئولین نواحی و معاونین آن‌ها، یکی از اهداف اجرای طرح ناحیه محوری را توزیع مسئولیت خواند و خاطرنشان کرد: نواحی پیشانی خدمت‌رسانی به مردم هستند. ناحیه یک واحد ستادی نیست بلکه یک تیم اجرایی است که در سرما و گرما و به‌صورت شبانه‌روزی در محدوده ناحیه خود به خدمات‌رسانی به مردم در محدوده وظایف شهرداری مشغول هستند. با توجه به غربال‌گری صورت گرفته، تلاش شده نفرات برگزیده‌ای به‌عنوان مدیر و معاون ناحیه منصوب شوند. هرچند این افراد دوره‌های را در تهران پشت سر گذاردند، اما لازم است با یک ناحیه دریکی از کلان‌شهرها ارتباط نزدیک و تنگاتنگ داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه خدامرادی مدیر منطقه هشت و علوی فاضل رییس سازمان فاوا در گزارش‌هایی، عملکرد و برنامه‌های خود را ارائه کردند و سایر اعضا نیز اقدامات خود را در خصوص مصوبات جلسات قبلی ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار