رئیس اداره امور عشایر اندیمشک:
رئیس اداره امور عشایر اندیمشک گفت: با هدف زیباسازی روستاهای این شهرستان، دو آب‌نما در روستاهای گرداب و دوران، انجام و مسیر شکافی راه‌های عشایر در دستور کار قرار داده شد.
کد خبر: ۶۳۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 20 July 2018

هرمز نیکو روان عنوان کرد: با هدف توسعه اقتصاد روستاها و خانوارهای عشایر در بخش الوار گرمسیری با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه برنامه‌ریزی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با توجه به استعداد منطقه و در جهت حمایت از تولیدات و رونق خانوارهای عشایری در شهرستان تسهیلاتی بر حسب نیاز و برای رونق اقتصادی پرداخت می‌شود، افزود: تنها در سه ماه نخست سال‌جاری ۳۲۵ میلیون تومان تسهیلات به ۶۵ دامدار عشایری طی یک مرحله برای خرید علوفه مورد نیاز دام از تسهیلات ۱۰ و ۱۲ اعطاء گردید.

رئیس اداره امور عشایر اندیمشک گفت: برگزاری دوره‌های آموزش طرح‌های خود اشتغالی برای روستاهای بخش الوار گرمسیری با هدف رونق اقتصادی روستاها و با هدف تولید محصولات کشاورزی و پرورش دام در بخش الوار گرمسیری برگزار شد.

نیکو روان، ارتقای خدمات رفاهی و زیباسازی روستا را یک امر مهر و ضروری دانست و تصریح کرد: احداث دو آب‌نمای روستاهای دوران و گرداب به طول ۵۰ متر و عرض هشت متر از اقدامات زیباسازی در روستاها بوده است.

وی از مسیر شکافی جاده عشایری کول وردان، بهار آب و کول تاک خبر داد و با اشاره به حضور یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر درون کوچ و یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر برون کوچ در اندیمشک افزود: تمام عشایر کوچنده چهار هزار خانوار با جمعیت تقریبی۲۳ هزار نفر از استان‌های لرستان، اصفهان و همدان بوده و باید برای توسعه خدمات در شهرستان برنامه‌ریزی و طراحی شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار