معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از افزایش ۵۰ درصد مصرف آب در شهرستان‌های زلزله زده استان نسبت به تابستان سال گذشته خبر داد و گفت: در صورتی که مدیریت مصرف آب در این مناطق صورت نگیرد، احتمالا کمبود آب وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا داوودی  با اشاره به گرمای شدید هوا در مناطق زلزله زده از جمله سرپ‌ذهاب و قصرشیرین، اظهار کرد: با افزایش 50 درصدی مصرف آب در این نقاط نسبت به تابستان سال قبل مواجهیم که رقم قابل توجهی است.

وی دلیل دیگر افزایش مصرف آب در این مناطق علاوه بر گرمای هوا را استفاده از آب برای ساخت و ساز دانست و یادآوری کرد: اگرچه استاندار اخیرا دستور منع مصرف آب شرب برای ساخت و ساز را صادر کرده، اما این موضوع تا حدی قابل کنترل است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه ادامه داد: اینکه بسیاری از انشعاباتی که برای مردم زلزله زده برقرار شده فاقد کنتور است نیز عامل دیگری برای افزایش مصرف تلقی می‌شود.

داوودی منبع تامین آب مناطق زلزله زده را عمدتا "سراب گرم" اعلام کرد که تا قصرشیرین و سومار و حتی برخی روستاهای مسیر را نیز پوشش می‌دهد و ظرفیت مشخصی دارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت سراب گرم به عنوان منبع تامین آب این نقاط تا جایی که امکان داشته افزایش یافته و بیش از این امکان افزایش ظرفیت را نداریم.

این مسئول افزود: اگرچه اکنون سراب گرم به میزان کافی آب دارد، اما اگر روند مصرف مردم مناطق زلزله به همین شکل ادامه پیدا کند با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: البته تا کنون مشکل قطعی آب در این مناطق رخ نداده است.

داوودی از مردم خواست حتما صرفه‌جویی در مصرف آب را مدنظر داشته باشند و از آب شرب برای بازسازی استفاده نکنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار