استاندار خوزستان مطرح کرد:
استاندار خوزستان گفت: اینکه پیوستهای فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی مرتبط با اجرای پروژه های بزرگ ملی را در استان خوزستان نداشته ایم باعث شده که خوزستان با مشکلات فراوانی در بخشهای مختلف رو به رو شود.
کد خبر: ۶۳۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 23 July 2018

غلامرضا شریعتی در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری استان ادامه داد: ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به مرکزنشینان، گسترش فضا برای سودجویان و از هم گسیختگی بافت های فرهنگی اجتماعی از دیگر عوامل بی توجهی به بافت حاشیه ای است. جنگ تحمیلی، سدسازی های بزرگ و پروژه ملی نیشکر از عوامل گسترش حاشیه نشینی در خوزستان هستند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به بازدید معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از بافت فرسوده آل صافی گفت: برخی از مناطق فرسوده اهواز در معرض خطر ریزش کوه هستند به همین جهت برای تخلیه 800 خانوار ساکن در این منطقه باید اقدام کرد.

شریعتی در بخشی دیگر یکی از اقدامات انجام شده در خوزستان را تلاش برای برچیده شدن مدارس کانکسی دانست و گفت: این مدارس تا پایان سال 97 به طور کامل برچیده می شوند. بودجه نوسازی مدارس از 700 میلیارد ریال در سال های گذشته به بیش از یکهزار و 450 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی یکی از عمده دلایل ترک تحصیل دانش آموزان در خوزستان را 2 زبانه بودن آنها عنوان کرد و افزود: بر همین اساس گذراندن پیش دبستانی برای همه دانش آموزان اجباری شد تا دراین دوره اینگونه نوآموزان با زبان فارسی بیشتر آشنا شوند.

شریعتی با تاکید بر اینکه حل مساله بازماندگان از تحصیل در دستور کار استان قرار دارد اظهار داشت: بعد از پایان دوره دبستان شاهد ترک تحصیل دانش آموزان در برخی مناطق به ویژه در بین دانش آموزان دختر هستیم که بیشتر به دلایل فرهنگی صورت می گیرد. برای رفع این مساله قرار است دانش آموزان این مناطق به وسیله تبلت از راه دور آموزش ببینند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستور کارهای ما کمک به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت اعطای بورس تحصیلی است. حدود 20 میلیارد ریال برای این بخش اختصاص یافته و قرار است از ظرفیت خیرین و افراد توانمند استان هم استفاده شود.

استاندار خوزستان در ادامه حل مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند عزم ملی دانست و تصریح کرد: انتظار داریم دولت و به ویژه سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش همکاری کند.

وی در بخشی دیگر اظهار داشت: پیش از جنگ تحمیلی نخستین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در خوزستان احداث شد اما متاسفانه درحال حاضر بسیاری از استان ها در این حوزه گوی سبقت ر از استان ما ربوده اند.

شریعتی با اشاره به اینکه معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور آشنایی خوبی با مسائل و چالش های استان دارد گفت: این مساله تاثیر مهمی در تخصیص بودجه مطابق با شاخص های خوزستان دارد.

شریعتی ادامه داد: اینکه پیوستهای فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی مرتبط با اجرای پروژه های بزرگ ملی را در استان خوزستان نداشته ایم باعث شده که خوزستان با مشکلات فراوانی در بخشهای مختلف رو به رو شود. 

استاندار خوزستان یکی از عمده دلایل بیکاری در این استان را نداشتن مهارت توسط افراد جویای کار عنوان کرد و گفت: درحال حاضر پروژه های عظیم بسیاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی درحال اجرا است که در صورت وجود نیروی کار ماهر آنها را بکار خواهد گرفت. به همین جهت برای توسعه و تقویت مهارت آموزی در استان نیازمند حمایت و تخصیص اعتبار هستیم.

پیش از این رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر به اهواز وضعیت حاشیه نشینی در این شهر را نابسامان خوانده بود. به گفته شهردار اهواز بیش از 850 هزار نفر از ساکنان کلانشهر اهواز در بافت فرسوده ساکن هستند.

بنابراین گزارش، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود در سفر 2 روزه به خوزستان ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام در این این استان، در نشست شورای آموزش و پرورش، کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی، نشست شورای تامین و شورای برنامه ریزی کشور در خوزستان شرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار