سرپرست امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه خبر داد:
سرپرست امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اگر حال خوزستان خوب باشد حال ایران خوب خواهد بود، گفت: برای اهواز یک طرح بسیار بزرگ مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس آماده شده و حدود 75 میلیارد تومان اعتبار برای احداث و حدود 150 میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوای آن درخواست شده است.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 23 July 2018

هادی جعفرنژاد در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از نخستین مراکز پیدایش تمدن بشری است و پیشینه این استان به حدود 2 هزار و 700 سال پیش باز می گردد. این خوزستان زایشگاه تمدنهای بسیاری در طول دوران تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه هرگاه نامی از دفاع مقدس به میان می آید، شاهد گره خوردن آن با استان خوزستان هستیم، افزود: تنوع تمدنی در سالیان دور باعث شده تااکنون در استان خوزستان شاهد رنگین کمانی از اقوام مختلف باشیم. باید به همه این عوامل افتخار و توجه ویژه کنیم.

سرپرست امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اگر حال خوزستان خوب باشد حال ایران خوب خواهد بود، ادامه داد: مجموعه این عوامل در خوزستان به این معنا است که اگر خوزستان زنده، شاد و پر نشاط باشد کشور نیز زنده و پرنشاط خواهد بود و به این علت باید به استان خوزستان توجه ویژه ای داشت.

جعفرنژاد تصریح کرد: در حوزه میراث و گردشگری در 18 طرح تملک ملی سال گذشته 24 میلیارد تومان برای خوزستان در نظر گرفتیم که از این میزان تقریبا حدود 20 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی افزود: سعی می کنیم در پروژه های گردشگری استان خوزستان بحث سازه های آبی شوشتر، شوش، چغازنبیل و همچنین دانشگاه جندی شاپور را در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دهیم. در این زمینه در بحث موافقت نامه تملک طرح دانشگاه جندی شاپور در نظر داریم که توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

سرپرست امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به حوزه ورزش خوزستان بیان کرد: در شهرهای خوزستان طرحهای مختلفی وجود دارد که ورزشگاه سرپوشیده 4500 نفری استان مهمترین این طرحها است. در تلاش هستیم این طرح به لحاظ اعتباری تقویت شود تا هرچه سریعتر شاهد افتتاح آن باشیم.

جعفرنژاد گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم در قانون بودجه کشور برای این زمین سرپوشیده 4500 نفری اعتبار بیشتری را لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث دفاع مقدس 5 مجتمع فرهنگی و هنری در خوزستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای اهواز یک طرح بسیار بزرگ آماده شده است که حدود 75 میلیارد تومان برای احداث آن درخواست شده است. همچنین برای تولید محتوای این مرکز حدود 150 میلیارد تومان اعتبار درخواست شده است. این طرح از توان یک یا دو سال سازمان برنامه و بودجه خارج است اما سعی می کنیم این طرح را نیز در موافقت نامه هایی که در نظر گرفته می شوند، قرار دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار