رئيس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه:
رئيس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه آمادگی خود را برای حل همه مسائلی که در دانشگاه های استان خوزستان مشاهده کردیم، اعلام می کنیم، گفت: در تلاش هستیم این عقب افتادگی ها را در بحث تامین منابع مورد نیاز اجرای پروژه ها در دانشگاه های خوزستان جبران شود.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 23 July 2018

غلامرضا گرايي نژاد در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در چهره دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوزستان نسبت به چیزی که در سالهای گذشته دیده می شد، تغییرات عمده ای در جهت رشد به وجود آمده است.

وی افزود: در پنج سال گذشته تحرک لازم برای جذب منابعی که در کشور ارائه می شد، در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوزستان وجود نداشت. در آن زمان منابع وجود داشت اما حرکت و پروژه ای از سوی این دانشگاه ها تعریف نمی شد و این مساله باعث شد انگیزه ملی نیز در تخصیص اعتبارات به استان خوزستان کاهش پیدا کند.

رئيس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر هر بار که به خوزستان سفر می کنیم شاهد فعالیت پروژه ها و فعال شدن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در خوزستان هستیم. این موضوع باعث انگیزه مضاعفی در سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات به خوزستان شده است.

گرایی نژاد با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در کنار دانشگاه های استان خوزستان است، ادامه داد: پروژه هایی که در دانشگاه های خوزستان به سرانجام می رسند، بر اساس تلاش مدیران و مسولان استانی در دانشگاه ها و همچنین همکاری سازمان برنامه و بودجه است.

وی عنوان کرد: پروژه هایی که در دانشگاه های خوزستان افتتاح می شوند حق مردم و تامین اعتبارات آن ها نیز حق دانشگاه ها بوده است. تلاشی که در خوزستان انجام شد باعث شد سازمان برنامه و بودجه نیز به صورت هماهنگ همکاری لازم را برای اجرای طرح ها در دانشگاه ها انجام دهد.

رئيس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: عقب افتادگی به وجود آمده در دانشگاه های خوزستان را بر ما ببخشید. در تلاش هستیم این عقب افتادگی ها را در بحث تامین منابع مورد نیاز اجرای پروژه ها در دانشگاه های خوزستان جبران کنیم.

گرایی نژاد ادامه داد: آمادگی خود را برای حل همه مسایلی که در دانشگاه های خوزستان مشاهده کردیم، اعلام می کنیم. اگر 3.7 درصد از دانشجویان رایگان در خوزستان تحصیل می کنند، 4 درصد از اعتبارات کشور نیز در این راستا به خوزستان تخصیص داده می شود. همچنین در حوزه عمرانی 5 درصد از اعتبارات به خوزستان تخصیص داده شده است. این میزان برای دانشگاه های استان خوزستان کافی نیست اما بالاتر از متوسط کشوری است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار