مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداران مهریز گفت: برداشت عسل از چهار هزار و 950 کلنی در زنبورستان‌های این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۳۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 23 July 2018

«امیر حیدری خورمیزی» اظهار كرد: براساس آمارگیری زنبورستان‌ها در سال 96 تعداد 90 زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند كه سالانه بیش از 23 تن عسل تولید می‌كنند.

وی گفت: هم اکنون برداشت عسل بهاره از زنبورستان‌های مراتع و ارتفاعات دهستان‌هاي خورمیزات، تنگ چنار، میانکوه، منشاد و دیگر مناطق شهرستان در حال انجام است.

حیدری افزود: مهریز به لحاظ تولید عسل و تعداد زنبوردار بعد از شهرستان تفت، رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده‌های زنبور عسل از قبیل ژل رویال، گرده گل و زهر زنبور و گسترش زنبورستان‌ها از جمله برنامه‌هاي در دستور كار اين شرکت تعاوني است.

مدیر عامل شرکت تعاونی زنبورداران مهریز با بيان اين تحقق برنامه‌های مورد نظر موجب تثبیت اشتغال فعلي و افزایش درآمد زنبورداران خواهد شد، از برگزاري دوره‌های آموزش آشنايي بهره‌برداران با تکنیک‌ها و روش‌های نوین زنبورداری خبر داد.

ياداور مي‌شود؛ 330 نفر عضو شرکت تعاونی زنبورداران در شهرستان مهریز هستند که از این تعداد تنها هفت نفر زیر پوشش بیمه زنبورداری هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار