مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به انعقاد قرارداد محرمانگی واگذاری اولین بسته EPCF/D گفت: با انعقاد این قرارداد مجموعا شاهد افزایش تولید حدود 72 هزار بشکه در واحدهای بهره‌برداری اهواز 2، 3 و 3 خواهیم بود.
کد خبر: ۶۳۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 23 July 2018

بیژن عالی‌پور در آیین انعقاد قرارداد محرمانگی واگذاری اولین بسته EPCF/D ویژه واحدهای بهره‌برداری اهواز دو، سه و پنج که امروز اول مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این اولین قراردادی است که به صورت EPCF/D در رابطه با واحدهای بهره‌برداری اهواز 2، 3 و 5 است منعقد می‌شود.

وی افزود: این قرارداد شامل حفاری 34 چاه توسعه‌ای، 6 چاه تعمیراتی و ترمیمی است. همچنین علاوه بر حفاری در این طرح، تاسیسات سر چاهی، خطوط لوله و تاسیسات سطح‌الارضی مورد نیاز تولید نفت میادین مدنظر توسط شرکت پتروگوهر فراساحل کیش انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: در این بسته قراردادی قرار است تا حدود 40 هزار بشکه افزایش تولید و حدود 30 هزار بشکه نیز جلوگیری از کاهش تولید را در میادین مدنظر داشته باشیم. با انعقاد این قرارداد در جمع شاهد افزایش حدود 72 هزار بشکه‌ای تولید خواهیم بود.

عالی‌پور با اشاره به همکاری با شرکت‌های داخلی در انعقاد این نوع از قراردادها عنوان کرد: خوشبختانه اولین قراردادی که در این زمینه امروز منعقد کردیم، با شرکت داخلی پتروگوهر فراساحل کیش است که از سالیان گذشته امتحان خود را در عسلویه و پالایشگاه نفت خلیج فارس به خوبی پس داده است.

وی گفت: این شرکت در دریا و ساحل دارای توان فنی بسیار خوبی است و اقداماتی که در کشور در این بخش‌ها انجام داده بسیار خوب بوده است. در این زمینه هیچ نگرانی بابت همکاری با این شرکت داخلی نداریم و از این مساله خوشحال هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، خاطرنشان کرد: امسال یک تفاهم برای میادین شادگان و کرنج با شرکت خارجی پرگس امضا کردیم و مقدمات کاری آن در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار