مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم از انجام عملیات اطفای حریق با یک هواپیمای آبپاش با ظرفت 40 هزار لیتر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 25 July 2018

احمدرضا لاهیجان‌زاده با اشاره به آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از 20 روز پیش تاکنون و انتشار دود در شهرهای خوزستان در پی این آتش‌سوزی، اظهار کرد: از روز 30 تیرماه تاکنون عملیات اطفای حریق با دو بالگرد آبپاش ایرانی در کشور عراق آغاز شده است.

وی افزود: روز گذشته نقاط حساس آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم در استان میسان کشور عراق شناسایی شدند و امروز یک هواپیما با گنجایش 40 هزار لیتر آب به خوزستان وارد شد و پس از آن با اعزام به عراق اولین عملیات اطفای حریق هورالعظیم در خاک عراق را صبح امروز انجام داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به پراکندگی محدوده آتش‌سوزی احتمالا عملیات اطفای حریق در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

لاهیجان‌زاده در خصوص میزان وسعت آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم تصریح کرد: گزارش‌ها از میزان آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورلعظیم متفاوت است اما طبق برآوردها تاکنون 16 هزار تا 18 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم در آتش سوخته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار