هفته اول لیگ برتر فوتبال کشورمان فردا و پس فردا با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 25 July 2018

میزان، هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود. لیگ هجدهم در شرایطی شروع می‌شود که تیم‌های زیادی مدعی کسب عنوان قهرمانی در این لیگ هستند.

فعالیت گسترده تیم‌های مدعی در فصل نقل و انتقالات باعث شده خیلی از کارشناسان مدعی باشند لیگ هجدهم باکیفیت‌ترین لیگ فوتبال ایران خواهد بود.

هفته اول

پنج‌شنبه 4 مرداد

نساجی مازندران - ذوب‌آهن اصفهان/ ساعت 20:45/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که فصل گذشته موفق شد عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر هفدهم را با هدایت امیر قلعه‌نویی کسب کند، امسال امید نمازی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بینید. ذوبی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی بسیاری از بازیکنان خود را از دست دادند، اما در مقابل موفق شدند با برخی بازیکنان تمدید و با چند بازیکن جدید هم قرارداد امضا کنند.

نساجی مازندران که فصل گذشته با هدایت جواد نکونام موفق شد پس از سال‌ها به لیگ برتر راه پیدا کند، امیدواری‌های زیادی را برای درخشش در لیگ برتر دارند. این تیم در نقل و انتقالات موفق شد بازیکنان زیاد و جوانی را جذب کند تا بتواند برای درخشش در لیگ برتر خود را آماده کنند.

پدیده مشهد - پرسپولیس / ساعت 20:45/ ورزشگاه امام‌ رضا (ع) مشهد

تیم پرسپولیس که عنوان قهرمانی دو فصل اخیر لیگ برتر ایران را یدک می‌کشد امسال چند ستاره اصلی خود را از دست داده، ولی در مقابل موفق به جذب جایگزینانی برای ستاره‌های از دست رفته خود شده است. سرخپوشان که با هدایت برانکو از حالا نیم‌نگاهی برای قهرمانی 3 باره در لیگ برتر دارند، تا نیم فصل اول لیگ برتر نمی‌توانند از بازیکنان جدید خود استفاده کنند و بنابراین شاید قدرت اصلی تیم پرسپولیس از نیم‌فصل خود را نشان دهد. در طرف مقابل تیم پدیده که امسال یحیی گل‌محمدی هدایتش را بر عهده دارد خیلی دیرتر از تیم‌های دیگر تشکیل شد و فعالیت چندان زیادی در جذب بازیکن جدید نداشت. در همین راستا این باشگاه اقدام به حفظ بازیکنان فصل گذشته خود کرد تا به اینگونه خود را برای آغاز لیگ آماده کنند.

سایپا - سپیدرود رشت/ ساعت 20:45/ ورزشگاه پاس قوامین تهران

تیم سپیدرود در چند ماه اخیر و تقریبا از زمانی که لیگ هفدهم به پایان رسید، درگیر حواشی بسیار زیادی شد و تا همین چند روز پیش هم مشخص نبود تکلیف این تیم چه خواهد شد. پس از کش‌وقوس‌های فراوان در این تیم در نهایت قرار شد هدایت سپیدرودی‌ها را در فصل پیش‌رو خداداد عزیزی برعهده داشته باشد. سپیدرود که با توجه به حواشی اطرافش در جذب بازیکن خیلی فعال بود، امیدوار است لیگ هجدهم را با نتایج خوب آغاز کند و مثل سال گذشته در منطقه سقوط قرار نگیرد. شاگردان خداداد عزیزی قرار است.

تیم فوتبال سایپا که سال گذشته با هدایت علی دایی نتایج بسیار قابل قبولی کسب کرد و تا روز‌های پایانی لیگ هم مدعی کسب عنوان نایب قهرمانی بود، امسال قصد دارد نتایج بهتری نسبت به سال گذشته کسب کند. علی دایی برای لیگ هجدهم تیم خوبی را آماده کرده در نقل و انتقالات هم بازیکنان با کیفیتی را جذب کرده است که همین امر می‌تواند قدرت تیم او را بالا ببرد.

فولاد خوزستان - پارس‌جنوبی جم/ ساعت 20:45/ ورزشگاه غدیر اهواز

تیم پارس جنوبی جم تا نیمه‌های فصل گذشته جزو بالانشینان جدول رده‌بندی بود، اما در ادامه لیگ و هرچه که به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم، این تیم دچار افت شده بود که در نهایت هم با حضور در میانه‌های جدول کار خود را به اتمام رساند. پارسی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی فعالیت چندان زیادی نداشتند و فقط جای برخی از بازیکنان از دست رفته خود را پر کردند.

فولادی‌ها که فصل گذشته شرایط نسبتا خوبی داشتند و نتایج قابل قبولی کسب کردند انتظار دارند با هدایت سیروس پورموسوی در لیگ هجدهم هم عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته خود داشته باشند. فولادی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی موفق شدند تا با برخی از بازیکنان خود تمدید قرارداد با چند بازیکن جدید مثل سروش رفیعی (نیم فصل) قرارداد امضا کنند و انتظار می‌رود نتایج قابل قبولی کسب کنند و بازی اول خود مقابل پارس جنوبی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

جمعه 5 مرداد

گسترش فولاد تبریز - استقلال خوزستان/ ساعت 20/ ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

تیم گسترش فولاد تبریز که این روزها شرایط خوبی ندارد و چند بازیکن موثر خود را هم از دست داده، باید در هفته اول به مصاف استقلال خوزستانی برود که شرایطش چندان تعریفی ندارد. گسترش فولاد با هدایت فیروز کریمی سال گذشته نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند و در اکثر مواقع جزو قعرنشینان جدول رده‌بندی لیگ برتر بوده است. استقلال خوزستان هم که پس از قهرمانی چند سال پیش خود دیگر نتوانست حتی بخشی از موفقیت‌های آن دوران خود را نشان دهد، یکی‌، دو سالی است که در منطقه سقوط به لیگ یک قرار دارد. با توجه به اینکه هر دو تیم شرایط نامطلوبی در فصل گذشته داشتند، انتظار می‌رود هر دو آنها برای پیروزی به میدان بیایند و از همین اول فصل شروع به جمع‌آوری امتیازات کنند.

سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان/ ساعت 20:45/ ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

تیم سپاهان که امسال امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود به عنوان سرمربی دارد، قطعا با توجه به فعالیتی که در نقل و انتقالات داشته جز مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به شمار می‌رود. سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی از دیگر تیم‌ها فعالیت بیشتری داشت و بازیکنان زیاد و باکیفیتی را جذب کرد و به نوعی تیم خود را از نو ساخته است. طلایی‌پوشان اصفهانی فصل گذشته در حد انتظار نبودند و نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند.

در مقابل تیم صنعت نفت آبادان که قصد دارد تیمی متحول شده را راهی مسابقات کند، سرمربی خود را تغییر داده و بازیکنان نسبتا خوبی را جذب کرده است. پائولو سرجیو پرتغالی قرار است هدایت آبادانی‌ها را در لیگ هجدهم بر عهده داشته باشد و از این رو صنعت نفت یک مربی با دانش را در اختیار دارد.

نفت مسجد سلیمان - تراکتورسازی تبریز/ ساعت 20:45/ ورزشگاه شهید بهنام محمدی

نفت مسجد سلیمان که به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ یک راهی لیگ برتر شد شرایط در حال حاضر تیم چندان منسجمی در اختیار ندارد و تا همین چند روز گذشته هم این باشگاه درگیر مشکلات مدیریتی بود. نفتی‌ها در حال حاضر درگیر مشکلات مالی و مدیریتی هستند و این تیم که سرمربی‌اش عبدالله ویسی نتوانسته مثل دیگر تیم‌ها خود را آماده مسابقات کند.

در طرف مقابل تیم تراکتورسازی شرایطی کاملا متفاوت نسبت به نفتی‌ها دارد و آنها موفق شدند در نقل و انتقالات بازیکنان زیاد و با سابقه‌ای را جذب کنند. در همین راستا این باشگاه موفق شد 2 بازیکن انگلیسی را به خدمت بگیرد که رزومه بسیار قوی در اختیار دارند. این باشگاه تبریزی از زمانی که به مالک جدید واگذار شده شرایط مطلوبی پیدا کرده و این روزها برخی از کارشناسان معتقدند این تیم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود. هدایت این تیم تبریزی در لیگ هجدهم برعهده جان توشاک سرمربی اسبق رئال مادرید است.

استقلال تهران - پیکان/ ساعت 20:45/ ورزشگاه آزادی تهران

تیم استقلال در نقل و انتقالات فعالیت نسبتا زیادی داشت ولی این باشگاه بازیکنانی را جذب کرده که تقریبا همه آنها کیفیتی معمولی دارند و در مقابل این تیم برخی از ستارگان خود را از دست داده است. ستارگانی مانند امید ابراهیمی امسال در استقلال حضور نخواهند داشت و به این ترتیب شاگردان وینفرد شفر باید فکری به حال پر کردن جای خالی فرمانده تیم خود کنند.

در مقابل تیم پیکان موفق شد چند بازیکن خوب و با رزومه قوی را جذب کند تا بتواند قدرت فصل گذشته خود را حفط کند. پیکانی‌ها برخی از ستارگان فصل گذشته خود را به تیم‌های دیگر فروختند ولی موفق شدند با یک مدیریت قوی بازیکنان دیگری را جایگزین کنند و حالا آنها امیدوار هستند تا از هفته اول مقابل استقلال شروع به درخشش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار