شهردار اهواز :
کتانباف، استفاده از دیگر ظرفیت‌ها را جهت آموزش‌های شهروندی یادآور شد و افزود: برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزش‌های شهروندی نباید به سراهای محله اکتفا کرد، بلکه از ظرفیت مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و....می‌توان بهره برد.
کد خبر: ۶۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 26 July 2018

شهردار اهواز در خصوص تأخیر در افتتاح سرای محله منطقه2 و 7 اظهار کرد: عملیات ساختمانی سراهای محله مناطق 2 و 7 مدت‌ها است که به اتمام رسیده ولی به دلیل کمبود شدید برق در اهواز و استان، علیرغم پرداخت هزینه اشتراک برق و پیگیری‌های متعدد هنوز برق مجموعه سرای محله کیانشهر متصل نشده است. ضمن آنکه افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها و کمبود نقدینگی خرید تجهیزات لازم برای سراهای محله را با مشکل مواجه کرد. پیگیری‌ها برای رفع این مشکلات در جریان است و امیدواریم در هفته‌های آتی این سراهای محله افتتاح شوند. در خصوص سرای محله کوی فرهنگیان نیز، لازم است هرچه سریع‌تر نقدینگی لازم جهت خرید اشتراک برق و تجهیزات آن تزریق شود.

به گزارش"تابناک"؛ منصور کتانباف با اشاره پروژه سراهای محله در ملاشیه، پردیس، کوی جمهوری اسلامی و مجموعه چندمنظوره مهرشهر گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی حداقل 75درصدی هر یک از این پروژه‌ها، لازم است با هماهنگی با پیمانکار برنامه زمان‌بندی جهت افتتاح آن‌ها حداکثر ظرف مدت شش ماه آینده اعلام شود.

وی با اشاره به مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر اهواز در منطقه شش بیان کرد: این مجموعه ازجمله پروژه‌هایی است که مورد استقبال اهالی محل قرارگرفته است. هم‌اکنون با جدیت در چند جبهه فعال است، لازم است برای تأسیسات از زیرساخت‌های قبلی آن مجموعه بهره‌برداری شود. امیدواریم مهرماه فاز نخست این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول از بازسازی و بهسازی سرای محله آل صافی و فرهنگسرای علوی خبر داد و گفت: منطقه هفت بهسازی و تجهیز سرای محله آل صافی را پیگیری کند. فرهنگسرای علوی ازنظر ساختمانی و تأسیساتی نیاز به تعمیرات دارد. برآورد لازم انجام شد و دومرتبه نیز مناقصه برگزار شد، اما به دلیل عدم شرکت‌کننده، کار به سازمان بهسازی و نوسازی واگذار شد و عملیات اجرایی به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برآورد جدید (که با توجه به افزایش قیمت‌ها انجام‌شده) از مبلغ پیش‌بینی‌شده در بودجه بیشتر است، معاونت برنامه‌ریزی نسبت به تأمین اعتبار پروژه اقدامات لازم را اعمال کند. شهرداری منطقه شش هم باید در تأمین هزینه این پروژه مشارکت داشته باشد.

شهردار اهواز به پروژه دولتی فرهنگسرای علوی اشاره کرد و افزود: در خصوص فرهنگسرای عین دو با توجه به نیمه‌کاره بودن ساختمان و نارضایتی مردم، بارها از اداره مسکن و شهرسازی و استانداری خوزستان خواستیم که پروژه را به شهرداری اهواز جهت تکمیل تحویل دهند که اداره مسکن و شهرسازی اعلام کرده با توجه به اینکه این پروژه، دارای ردیف اعتبارات دولتی است، تحویل پروژه مقدور نیست.

وی به مشکلات مالی جهت تکمیل این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقات انجام‌شده با بنیاد برکت لازم است از ظرفیت آن برای کمک به پروژه‌های عمرانی فرهنگی بهره برد.

کتانباف، استفاده از دیگر ظرفیت‌ها را جهت آموزش‌های شهروندی یادآور شد و افزود: برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزش‌های شهروندی نباید به سراهای محله اکتفا کرد، بلکه از ظرفیت مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و....می‌توان بهره برد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی، جهت صرفه‌جویی اکنون در کشور، سالن‌ها را چندمنظوره دارای کاربری‌های متعدد فرهنگی، ورزشی و بحران می‌سازند در طراحی‌های جدید سالن‌ها چندمنظوره دیده شود.

شهردار اهواز در پایان گفت: اداره این سراهای محله توسط هیئت‌امنای مردمی است و شهرداری صرفاً ناظر است. بنابراین هماهنگی لازم بین هیئت‌امنا و شهرداری مناطق نیز باید انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار