نماینده خرمشهر عنوان کرد:
نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موارد بر ادامه عملیات خاکریز برداری در خرمشهر تاکید کرد و گفت: عملیات خاکریز برداری که از راس جنوبی مینوشهر آغاز شده بود در حال انجام است که بعد از توقف کوتاه مدت در پی بروز یک مشکل، با پیگیری علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی باز هم از سرگرفته شد و عملیات تا سواحل خرمشهر و شلمچه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 29 July 2018

عبدالله سامری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار کرد: با وزیر نیرو در خصوص مسئله آب بحثی داشته ام در این خصوص که سهمیه اعلام شده ۲۳۱ هزار مترمکعب برای سه شهرستان خرمشهر، آبادان و شادگان بود اما با توجه به اینکه سهمیه آبادان ۹۰ هزار، سهمیه خرمشهر ۷۰ هزار و سهمیه شادگان۳۰ هزار مترمکعب است، محل مصرف ۳۱ هزار مترمکعب آب باقی مانده از ۲۳۱ هزار مترمکعب که سهم آب شرب مردم این شهرستان هاست نامشخص است.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه از وزیر نیرو درخواست کرده که موارد مصرف این حجم آب را توضیح دهد، افزود: اگر این آب به مصرفی غیر از آشامیدن برسد خیانت محسوب می شود و چنانچه این ۳۱ هزار مترمکعب به صنایع و شهرک های صنعتی فروخته می شود نیز باید درآمد حاصل از فروش آن به شهرداری ها برای عمران تعلق گیرد تا برای رفاه مردم شهرستان که این آب سهمیه مصرف آنها است، هزینه شود.

نماینده خرمشهر در ادامه از انتقادات وارد به خرید توریست های عراقی از بازارهای منطقه آزاد اروند اشاره و برداشت منفی از این اتفاق را ناصحیح دانست و توضیح داد: در شرایطی که مملکت به ارز آوری احتیاج دارد و کشورهایی همچون ترکیه و عربستان در پی استفاده از عراق برای رونق بازارها و تولیدات داخلی خود هستند، خرید عراقی ها از اروند، موقعیت طلایی برای خرمشهر محسوب می شود.

سامری، گرانی اجناس در بازارهای اروند را بی ارتباط به حضور و خرید عراقی ها از آبادان و خرمشهر دانست و اظهار کرد: گرانی در کشور امری ملی و همه گیر است و برخی اجناس همچون مرغ در کشتارگاه ها با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می شود و ارتباطی به حضور عراقی ها و درخواست خرید آنها ندارد.

از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بحث مربوط به توسعه صنایع دریایی بود که از وجود خاکریز و احداث پل هایی با ارتفاع غیر استاندارد بر مسیر رودخانه کارون و اروند از جمله موانع سد راه این توسعه یاد شد.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موارد بر ادامه عملیات خاکریز برداری در خرمشهر تاکید کرد و گفت: عملیات خاکریز برداری که از راس جنوبی مینوشهر آغاز شده بود در حال انجام است که بعد از توقف کوتاه مدت در پی بروز یک مشکل، با پیگیری علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی باز هم از سرگرفته شد و عملیات تا سواحل خرمشهر و شلمچه ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با پل های خرمشهر نیز بیان کرد: احداث پل های جدید در دستور کار شهرداری خرمشهر است اما علاوه بر پل سازی ها، افزایش ارتفاع پل شهید جهان آرا (پل جدید) خرمشهر نیز انجام خواهد شد.

سامری همچنین از شهرداری خرمشهر خواست هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی بازارهای خرمشهر به ویژه دست فروش های بازار روز این شهرستان و روشن شدن تکلیف بازار امام علی(ع) به منظور ساماندهی دست فروشان احداث شده است اقدام کند.

نماینده مردم خرمشهر درمجلس شورای در ادامه بر اقدامات مثبت سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه های مختلف به ویژه عمرانی تاکید کرد و گفت: نمی توان نقش سازمان منطقه آزاد اروند را در اتفاقات مثبتی که در منطقه و خرمشهر اتفاق افتاده است نادیده گرفت که از جمله این اقدامات می توان به اختصاص اعتباری ۴۰ میلیاردی برای بازسازی ورزشگاه شهید جهان آرا که مخروبه بوده است، اشاره کرد.

وی، اقدام در عرصه عمرانی با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری خرمشهر، کمک قابل توجه به آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش خرمشهر را از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد.

سامری تاکید کرد: این اقدامات نباید نادیده گرفته شوند چرا که ممکن است باعث دلسری در کارگزاران این سازمان و کندی روند توسعه در منطقه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار