رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان خبر داد:
رئیس صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: آمادگی برای احداث شهرک های صنفی همچون شهرک های صنعتی، اختصاص اعتبارات دولتی و کسب مجوزهای لازم وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ 29 July 2018

نوراله حسن زاده در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار کرد: توافقنامه ای میان اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن تجارت منعقد شده و عزم در احداث شهرک های صنفی همچون شهرک های صنعتی وجود دارد.

وی افزود: در خصوص احداث شهرک های صنفی همچون صنوف مزاحم در خرمشهر، تنها نیاز است که زمینی در فاصله کمی از شهرستان یافت تا مجوزهای لازم از منابع طببیعی اخذ شود و با توجه به اینکه به خرمشهر و آبادان در استان توجه ویژه می شود می توان از محل اعتبارات استانی و ملی نیز برای احداث این شهرک های صنفی تامین اعتبار کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان از عزم استانی برای رفع مشکل صنوف و صنعتگران خرمشهر تاکید کرد و گفت: صنعت و معدن دبیر ستادهای مختلف همچون تنظیم بازار، تسهیل و رفع موانع تولید است که می توان از این ظرفیت برای رفع مشکلات صنوف و صنعتگران خرمشهری و آبادانی استفاده کرد.

حسن زاده در ادامه اعطای تسهیلات به عنوان ابزار حمایتی از بخش صنعت در استان اشاره کرد و گفت: دو شهرستان آبادان و خرمشهر بیشترین شهرستان ها در جذب تسهیلات بانکی تولید هستند و در حدود ۲۰ درصد تسهیلات استان به این دو شهرستان اعطا شده است.

وی افزود: بخش اعظمی از تسهیلات تعلق گرفته شده اما تا کنون دو نوع تسهیلات دیگر یکی تسهیلات روستایی و دیگری تسهیلات اشتغال فراگیر باقی مانده است که این نوع تسهیلات با سود کم است و با توجه به محرومیت و مرزی بودن خرمشهر می تواند به صنعتگران این شهرستان اختصاص یابد.

یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه دریافت تعرفه های معمولی برق از هتل ها است که رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خوزستان در این خصوص هم اظهار کرد: تعرفه مناطق گردشگری طبق قانون شامل تعرفه های گردشگری بوده و اداره برق موظف به دریافت مبلغ بر اساس تعرفه ای گردشگری است.

مشکلات و بی نظمی ها در گذرگاه بین المللی شلمچه از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود، حسن زاده با تاکید بر اهمیت مرز شلمچه و لزوم بهره مندی از ظرفیت این گذرگاه تجاری، از برگزاری جلسه آینده کارگروه صادرات غیرنفتی استان خوزستان به میزبانی اتاق بازرگانی صنایع و معادن خرمشهر برای بررسی مشکلات مرز شلمچه خبر داد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار