مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: برای انجام پرواز هواپیمای آبپاش به منظور اطفای آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، نیاز به اخذ مجوزهای جدید است.
کد خبر: ۶۳۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 30 July 2018

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: بر اساس آخرین پیگیری ها برای آتش سوزی دوباره در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مقرر شده تا با توجه به تاثیرگذاری بیشتر هواپیما در اطفای حریق تقاضای پرواز برای هواپیما در خاک عراق از سوی مدیریت بحران خوزستان به وزارت کشور و وزارت دفاع تقدیم شود.

وی با اشاره به پیگیری وزارت خارجه برای دریافت مجوز دوباره پرواز هواپیما افزود: همچنین مقرر شده تا با هماهنگی وزارت امور خارجه در این استان جلسه مشترکی به صورت ویژه بین خوزستان و استان میسان عراق برگزار شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در جلسه ستاد بحران شب قبل نیز پیشنهاد شد تا سازمان آب و برق خوزستان امکان رهاسازی آب از طریق بخش ایرانی به عراق را بررسی کند.

لاهیجان زاده ادامه داد: آب و برق خوزستان باید بررسی های لازم را انجام دهد تا مشخص شود انتقال آب به سمت عراق از رودخانه کرخه قابل تأمین است یا اینکه امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.

وی بیان کرد: آمادگی اورژانس ها، بیمارستان ها و آماده باش بودن هلال احمر نیز جزو دیگر مصوبات جلسه بحران شب گذشته بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان عنوان کرد: فرمانداری شهرهای هویزه، سوسنگرد، اهواز، حمیدیه و کارون باید ضمن قرار داشتن در حالت آماده باش بر فعالیت مراکز درمانی نیز نظارت داشته باشند.

لاهیجان زاده خبر داد: در اولین دوره آتش سوزی در تالاب هورالعظیم بالغ بر ۱۸ هزار هکتار از تالاب در بخش عراقی طعمه حریق شد.

وی در پایان یادآور شد: از روز شنبه این هفته نیز شاهد آتش سوزی در تالاب هورالعظیم برای دومین بار هستیم.

اولین دوره آتش سوزی در تالاب هورالعظیم در تیر ماه گذشته بیش از ۲۰ روز به طول انجامید و مردم شهرهای جنوبی خوزستان با دود این حریق دست و پنجه نرم کرده و تنفس برای آنها سخت شده بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار