استاندار خوزستان :
استاندار خوزستان: رفع معضل کم آبی شهرستان کارون با اجرای طرح ضربتی خط انتقال آب خام از تأسیسات صنایع فولاد به تصفیه خانه آب این شهرستان ، اجرای یک پروژه هشت ماهه در ۲۰ روز و افزایش ۷۰هزار مترمکعبی تولید آب در شهرستان کارون
کد خبر: ۶۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 30 July 2018

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه مهندس فردوس کریمی مدیرعامل آبفا اهواز و دکتر خنفری فرماندار شهرستان کارون از پروژه "خط انتقال آب خام ۷۰۰ میلی متری از تاسیسات برداشت آب خام صنایع فولاد به تاسیسات تولید(تصفیه خانه) آب شهرستان کارون " بازدید نمود و از افزایش ۷۰۰۰۰ مترمکعبی تولید آب این شهرستان با اجرای ضربتی پروژه توسط شرکت آبفا اهواز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، دکتر شریعتی گفت: عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب خام ۷۰۰ میلیمتری از جنس GRP ، برای مدت هشت ماه پیش بینی گردید که خوشبختانه با برنامه ریزی و طراحی پروژه توسط آبفا اهواز ، طرح به صورت کاملا ضربتی در حال انجام است و ان شالله ۲۰ روزه به پایان خواهد رسید.

شریعتی کاهش دبی رودخانه کارون و کم آبی در شهرستان کارون را دلیل اصلی اجرای این پروژه عنوان و اظهار کرد: اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن و از طریق یک اقدام جهادی شبانه روزی توسط شرکت آبفا اهواز، برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان عزیزمیباشد که در حال حاضر مراحل پایانی خودرا طی می نماید .

وی تصریح کرد: همانطور که گفته شد، زمانبندی اجرای خط انتقال فوق ، در شرایط معمول حدود ۸ ماه به طول می انجامید که با تلاش بی وقفه شرکت آبفا اهواز و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط، این عملیات ۲۰ روزه پایان خواهد رسید .

وی افق این طرح را ۲۰ تا ۲۵ سال آینده عنوان کرد و بیان داشت : براساس برنامه ریزی های انجام شده و با انتقال آب غدیر به اهواز ، رینگ آبرسانی کلان شهر اهواز تکمیل شده و آب مصرفی تمام نقاط کاملا تامین خواهد شد .

دکتر غلامرضا شریعتی در ادامه به یکی دیگر از طرح های تامین آب شهرستان کارون توسط شرکت آبفا اهوازاشاره داشت و گفت : طرح اتصال مخازن آب ارتفاعات حصیر آباد به شبکه آب شرب منطقه شرق اهواز به مرحله آبگیری مخازن رسیده و ان شاالله با آبگیری این مخازن از طرح آبرسانی غدیر و آب حیات ، شاهد افزایش فشار آب در مناطق منبع آب ،کوی رمضان ،بخشی از مهدیس و مناطق غربی شهرستان کارون خواهیم بود .

دکتر شریعتی از تلاش شبانه روزی مجموعه آبفا اهواز در جهت رفع معضل افت فشار آب به ویژه در شهرستان کارون در گرمای طاقت فرسا ، تقدیر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار