مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
میانگین نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد است. نرخ بیکاری در برخی نقاط خوزستان از جمله مسجدسلیمان،اندیکا، لالی و دشت آزادگان بین 20 تا 27 درصد است.
کد خبر: ۶۳۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 31 July 2018

سیدنور محمدپوردر شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان ادامه داد: باوجود تلاش هایی که برای کاهش نرخ بیکاری انجام شده اما همچنان نرخ بیکاری استان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش"تابناک" وی با لزوم تاکید بر کاهش مساله فقر و بیکاری در خوزستان اظهار داشت: انتظار می رود دستگاه ها و ادارات کل مربوطه استان در زمینه ایجاد اشتغال متناسب با اعتبارات تخصیص یافته تلاش کنند.

محمدپور با بیان اینکه پیگیر تسهیل اعتبارات بانکی به ویژه در مناطق محروم هستیم ادامه داد: هدف از پرداخت اعتبارات ملی ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است از همین رو باید این اعتبارات به صورت هدفمند هزینه شوند.

وی در حوزه مشاغل خانگی 310 میلیارد ریال تخصیص اعتبار صورت گرفته که 100 درصد آن در استان بین متقاضیان تقسیم می شود. لازم است که بانک ها و دستگاه ها نیز در این خصوص همکاری کنند.

محمدپور با تاکید بر اینکه اعتبارات باید به دست کارآفرینان برسد ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی عملکرد خوبی داشته است اما برای مهارت آموزی واحدهای استفاده کننده از تسهیلات به ویژه مناطق روستایی بیشتر باید کار کرد.

وی افزود: استان خوزستان باید دو هزار 200 نیروی کار را در محیط واقعی اموزش دهد که تاکنون 600 مورد از این آمار محقق شده است و باید این سهمیه کامل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سال گذشته در ارزیابی عملکرد ادارات کل رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در این نشست گفت: برای نخستین بار دستورالعمل راه اندازی مرکز تخصصی تربیت نیروی اعزام به خارج از کشور استان خوزستان تدوین و سرمایه گذار آن مشخص است اما راه اندازی این مرکز نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه است.

عبدالنبی سواعدی یکی از مشکلات حوزه آموزش فنی و حرفه ای را اجرایی نشدن مصوبات دانست و ادامه داد: به طور نمونه شورای اجتماعی کشور 2 مصوبه درخصوص اشتغال داشت اما باوجود پیگیری هایی که صورت گرفته تاکنون بازخوردی از آن ندیده ایم.

وی با اشاره به اینکه توان اداره کل فنی و حرفه ای محدود است و رشد اندک اعتبارات برای توسعه استان متناسب نیست، یادآور شد: در این حوزه نیازمند یک جهش در حوزه اعتبارات هستیم.

سواعدی خاطر نشان کرد: همچنین برای تهیه طرح آموزش تا اشتغال حوزه فناوری اطلاعات زمان زیادی صرف شد اما تا این لحظه نتیجه ای از مرکز در بحث حمایت و اعتبار نگرفته ایم.

وی در بخشی دیگر درخصوص کارآموزی در محیط واقعی کار خاطر نشان کرد: این طرح نیز به دلیل برخی حساسیت ها و نگرانی ها از سوی بنگاه ها و صاحبان کارگاه ها مشمول زمان شده است و تا زمان ابلاغ تامین اجتماعی کسی حاضر به پذیرش آن نبود.

سواعدی ادامه داد: در هفته ملی مهات 15 مرکز بخش خصوصی، یک مرکز جوار صنعت برای آموزش مهارت های متناسب با پتروشیمی افتتاح و توافق چند جانبه بین منطقه آزاد اروند، پتروشیمی و اداره کل فنی و حرفه ای انجام شد.

میانگین نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد است. نرخ بیکاری در برخی نقاط خوزستان از جمله مسجدسلیمان،اندیکا، لالی و دشت آزادگان بین 20 تا 27 درصد است

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال ، تورم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار