استاندار خوزستان:
آمادگی داریم حمایت قاطع و جدی از شرکتهای دانش بنیان داشته باشیم ولی در یک نگاه و چارچوب درست.
کد خبر: ۶۳۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 03 August 2018

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در جمع مخترعان و شرکت های دانش بنیان خوزستان در استانداری خوزستان اظهار داشت: آمادگی داریم حمایت قاطع و جدی از شرکتهای دانش بنیان داشته باشیم ولی در یک نگاه و چارچوب درست.وی بیان کرد: ایجاد فضای رقابتی موجب بیشتر شدن تلاش شرکت‌ها و رشد آن‌ها می‌شود.

به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان ادامه داد: البته پس از حمایت از این شرکت‌ها آنها باید بتوانند روی پای خودشان بایستند و وارد بازار رقابت شوند و اگر نتوانستند باید کنار بروند چراکه نمی‌شود بیت المال را هزینه کرد ولی نتیجه ای نگرفت.وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت خلاقیت، نوآوری، بهینه سازی و افزایش بهره وری حرکت کنند.

شریعتی ادامه داد: اگر پس از گذشت 10سال یک شرکت دانش بنیان به بهره وری نرسد به این معنا است که مسیر را اشتباه رفته است.

وی توضیح داد: روند توسعه در آمریکا 200سال به طول انجامید در حالی که همین روند در کره جنوبی تنها 20سال طول کشید چرا که کره جنوبی از تجربیات دیگر کشورها برای روند توسعه خود بهره برد.

استاندار خوزستان با بیان این که شرکت‌های دانش بنیان داخلی باید به جای طی کردن مسیرهای 50تا 60ساله مسیر کوتاه پنج یا 6 ساله را بگذرانند. توضیح داد: باید مسیر توسعه و پیشرفت برای شرکت های دانش بنیان داخلی را هموار کنیم و موانع را از سر راهشان برداریم.

وی دستور داد کارگروهی برای شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود و راهکارها و سیاستگذاری‌های لازم در این مسیر چه در سطح ملی و چه در سطح استانی مطرح و پیگیری گردد تا زمینه های لازم برای کارکرد این شرکت‌ها و ایجاد رقابت در جهت نوآوری آنها پدید آید.

شریعتی ادامه داد: وضعیت صندوق نوآوری شکوفایی نیز پیگیری شود و طرح استانی آن آماده شود، علاوه بر این صنایع بزرگ نیز باید سهم‌شان را به این صندوق بپردازند، اگر صنایع از این موضوع تبعیت نکردند از اهرم های موجود برای برخورد با آنها استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار