نماینده مردم شادگان در مجلس :
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم خوزستان در بحث انتقال آب نگرانی هایی دارند از همین رو جامعه حقوقدان استان باید در این زمینه ورود کنند زیرا با بکارگیری روش های قانونی نتیجه بهتری می توان کسب کرد.
کد خبر: ۶۳۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 03 August 2018

حجت اسلام مجید ناصری نژاد در همایش «بررسی نقش حقوقدانان وکلا در فرایند قانون‌گذاری» با تأکید بر حل مشکلات جامعه، اظهار کرد: اکنون کشور در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد که برای حل مسائل آن نیاز به خیزش همگانی مخصوصاً در حوزه نخبگان داریم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به حادثه کودک‌آزاری که در گوشه و کنار استان و کشور رخ می‌دهد، بیان کرد: قطعاً این مسائل دردآور و نگران‌کننده است و با هیچ‌کدام از اصول اخلاقی، اجتماعی، قانونی، همخوانی ندارد اما اتفاق می‌افتد و باید درمان شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: علاج مسائل اجتماعی به دست یک عده یا مجموعه خاصی حل نمی‌شود و نیاز هست جامعه نخبه حقوق‌دان در این مسائل ورود جدی داشته باشند.

ناصری نژاد با اشاره به طرح لایحه «کودک‌آزاری» در مجلس، گفت: خیلی از نمایندگان مجلس معتقد بودند طرح این لایحه در شرایطی که کشور با تحریم و مسائل دیگر درگیر است، مناسب نیست و راه دیگری برای معالجه آن باید پیدا کرد.

وی افزود: با اصرار کمسیون قضایی مجلس لایحه «کودک‌آزاری» مصوب شد که بر روی ماده‌های 11 و 12 آن ایراداتی وارد بود که پس از اصلاح به صحن علنی مجلس بازمی‌گردد.

ناصری نژاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی مرکزی است که برای دولت ریل‌گذاری می‌کند و خط و مشی دولت را تعیین می‌کند، گفت: جامعه حقوق‌دان جامعه باید تمام تلاش خود را برای سامان دادن مسائل جامعه از طریق طرح آن در مجلس کنند.

وی عنوان کرد: یکی از نقدهایی که در ابتدای دوره نمایندگی و یا اواخر آن به نمایندگان می‌شود این است که چرا نمایندگان در مسائل اساسی و کلان کشور ورود نمی‌کنند و به شکل فردی عمل می‌کنند این در حالی است که مجمع نمایندگان خوزستان متشکل از 18 نفر است.

عضو کمسیون قضایی و حقوقی مجلس بابیان اینکه هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند مدعی شودبر همه مسائل را مسلط است، عنوان کرد: به‌طور حتم نمایندگان به برخی مسائل اشراف ندارند که انتظار می‌رود جامعه نخبه و قضائی استان به‌صورت مستمر در رابطه با طرح مسائل استان با نمایندگان در ارتباط بوده و پیشنهاد‌ها خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه قانون کشور نیاز به تصحیح دارد، گفت: قانون کشور با مشکلات قضایی و حقوقی مختلفی مواجه است؛ چرا که در بحث قوانین برداشت‌های مختلفی از آن می‌شود و این به آن دلیل است که در این حوزه خوب کار نکردیم.

ناصری نژاد با اشاره به طرح «قانون طرح پذیرش آموزش وکلا» در مجلس، بیان کرد: این طرح در به‌منظور تحقیق و کارشناسی وارد کمسیون قضایی مجلس شده است که انتظار می‌رود حقوق‌دانان طرح‌ها و ایده‌ای خود را در رابطه با آن ارائه دهند چراکه پس از طرح در صحن علنی مجلس تبدیل به قانون شده و نمی‌توان در آن تغییراتی ایجاد کرد.

وی خطاب به جامعه قضات و وکلای حاضر در همایش، بیان کرد: ممکن است بسیاری از قوانین وجود داشته باشد که از آن اطلاعی نداشته باشیم اما طرح و مطالبه مسائل استان از طریق آن‌ها می‌تواند خواسته‌های ما را محقق کند.

ناصری نژاد افزود: یکی از مطالبات برحق و قانونی ما مخالفت با پروژه انتقال آب استان است که سالهای سال مردم خوزستان را نگران و ناراحت کرده و در برخی مواقع سبب شده است مردم برای مطالبه حق‌آبه به خیابان‌ها آمده و حتی مسائل امنیتی در استان پیش بیاید.

وی عنوان کرد: از طریق مواد قانونی و حقوقی که در قانون برای دادن حق آبه استان وجود دارد؛ می‌توان اقدامات قانونی انجام و به نتایج ملموس‌تری دست پیدا کرد.

ناصری نژاد با تأکید بر مطالبات قانونی مردم خوزستان، بیان کرد: استناد به قوانین در مطالبات از سروصدا، سخنرانی و تعطیل کردن مجلس توسط نمایندگان بهتر است.

وی با تأکید بر پیدا کردن مفاد قانونی گفت: دادستان نیز به‌عنوان مدعی عموم می‌تواند اعلام‌جرم کرده و خوزستان را به‌راحتی نجات دهد.

ناصری نژاد با نتایج زیست‌محیطی و اجتماعی که توسعه نیشکر برای استان داشت، عنوان کرد: حدود 20 هزار نفر به‌صورت مستقیم چند برابر این رقم به شکل غیرمستقیم از این صنعت امرارمعاش می‌کنند؛ اما اکنون به دلیل برخی تصمیمات سیاسی، اجتماعی و صنفی صنعت نیشکر دچار مشکل شده و بسیاری از کارگران اخراج شدند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شکل‌گیری جمعیت نخبه و حقوق‌دان به‌منظور ارائه راهکار به تصمیم گیران استان، عنوان کرد: مشکلات استان باید به‌درستی تشخیص و ریشه‌یابی شده و راه‌های خروج از آن‌ها مشخص شود تا در قالب قانون به مجلس ارائه شود.

 

برچسب ها: انتقال آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار