استاندار خوزستان:
دکتر شریعتی در این نشست سه ساعته با بیان اینکه مردم باید بتوانند آزادانه حرف خود را بدون دغدغه بزنند و این شاخص یک جامعه آزاد و مدنی است افزود:ما باید ظرفیت شنیدن حرف های مردم را داشته باشیم.
کد خبر: ۶۳۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 05 August 2018
استاندار خوزستان با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا و روز خبرنگار ، نقش رسانه ها را در تحولات ملی و بین المللی موثر توصیف کرد و گفت: خبرنگاران و اهل رسانه دیده بان ، منعکس کننده مسائل جامعه و پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند.
 
رسانه ها دیده بان و پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند
 
به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در دیدار صمیمی با پیشکسوتان رسانه و مطبوعات در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری خوزستان افزود:رسانه ها تریبون افکار و گفتمان مردم و ناظر بر اجرای امور در جامعه هستند و به واسطه جایگاهی که در بطن جامعه دارند همواره مورد اعتماد افکار عمومی هستند.
 
وی نقد و نقادی را از وظایف رسانه ها و خبرنگاران عنوان کرد و افزود:رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند و مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاههای اجرایی نباید از نقد رسانه برآشفته شوند بلکه باید صادقانه از نقد رسانه استقبال کنند.
 
نماینده عالی دولت در استان خوزستان با تاکید بر اینکه رسانه ها رکن چهارم دمکراسی هستند افزود: عدم نظارت و حضور رسانه ها ، بی تفاوتی اصحاب رسانه در حوادث و رخدادهای جامعه سبب شکل گیری باندهای 'سهم خواه' و شکل گیری فساد می شود و این به ضرر همه خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه رسانه های مدنی ، مستقل و قدرتمند مانع شکل گیری فساد در جامعه می شود افزود:اگر رسانه ها با جدیت و تمام قد نظارت کنند ، کارشناسانه نقد و تحلیل کنند و با نگرشی جامع به مسائل پرسشگری را ترویج نمایند ریشه فساد با همه ابعاد آن در کشور خشکانده می شود و نظارت عمومی تقویت خواهد شد.
 
شریعتی فقدان رسانه های نقاد و حرفه ای را به ضرر گفتمان سازنده در جامعه توصیف کرد و افزود: البته رسانه ها نباید به جای انتقاد تخطئه کنند و سبب تشویش اذهان عمومی و بدبینی در افکار عمومی شوند ، این آفت رسانه است.
 
استاندار خوزستان طرح انتقال آب به عراق در برخی رسانه ها و فضای مجازی در شرایطی که ما با بحران آب در شهرهای جنوبی خوزستان رو به رو بودیم نمونه ای از تشویش اذهان عمومی و خطای رسانه ای بیان کرد و افزود: نباید با طرح چنین مسائلی و تحلیل غیرواقعی که از اساس نادرست بود اعتماد عمومی مردم به رسانه ها را در این چنین شرایط حساس که همه نگاه ها به قضاوت رسانه ها و خبرنگاران است خدشه دار شود.
 
وی تقویت اخلاق مداری و طرح صادقانه دغدغه ها ، نگرانی ها و خواسته ها و پیگیری مجدانه مطالبات مردم را گامی در جهت اعتماد سازی به رسانه ها عنوان کرد و افزود:امنیتی کردن مسائل ، مانع شکل گیری رسانه مستقل می شود و همه باید کمک کنند در این شرایط حساس ، طرح مسائل اجتماعی به بحران امنیتی در جامعه ختم نشود.
 
 مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
استاندار خوزستان در این نشست سه ساعته با بیان اینکه مردم باید بتوانند آزادانه حرف خود را بدون دغدغه بزنند و این شاخص یک جامعه آزاد و مدنی است افزود:ما باید ظرفیت شنیدن حرف های مردم را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به برخی تجمع های مردمی که بعضا' در مقابل استانداری انجام شده است افزود: ما از این تجمع ها ناراحت نیستیم چون کسانی که از همه جا ناامید می شوند استانداری را ملجاء رسیدگی به مشکلات خود می دانند و ما خود را موظف می دانیم به مشکلاتی که حتی مربوط به دولت نیست رسیدگی کنیم.
 
شریعتی با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسه آرمان که 65درصد سپرده گذاران این موسسه از مردم خوزستان بودند افزود: این موضوع که بسیار پیچیده و در عین حال حساس بود دنبال شد و حجم زیادی از سپرده های مردم در این موسسه پرداخت شد.
 
وی در ادامه این مبحث با بیان اینکه حقوق مردم باید به رسمیت شناخته شود تصریح کرد: مردم حق اعتراض و انتقاد دارند و ما خود را موظف می دانیم پیگیر مشکلات مردم باشیم و همه توان خود را برای گره گشایی مسائل مردم به کار گیریم.
 
شریعتی با تاکید بر اینکه که برخورد اقتدارگرانه با مردم را قبول ندارم تصریح کرد:رسانه ها در پرداختن به مطالبات اساسی مردم خوب عمل کرده اند و مدیریت استان هیچگاه از انتقاد سازنده رسانه ها گله ای نداشته است. 
 
ضرورت برپایی میزگردهای تخصصی 
 
استاندار خوزستان برپایی میزگردهای تخصصی در پاره ای مسائل همچون ریزگردها و نفت توسط رسانه ها را ضروری عنوان کرد و افزود: برپایی چنین نشست های تخصصی می تواند افکار عمومی را به برخی مسائل روشن کند و از شکل گیری بحران و تنش در جامعه جلوگیری کند.
 
وی استان خوزستان را دارای ظرفیت های متفاوت و منحصر به فرد در مقایسه با سایر استان های کشور بیان کرد و افزود: اقتصاد کشور با خوزستان گره خورده به گونه ای که خوزستان پس از تهران بیشترین سهم تولید ناخالص ملی را دارد.
 
شریعتی موضوع اقتصاد نفت و ارتباط آن با اشتغال را مطرح کرد و افزود: با وجود منابع نفت در خوزستان ، سهم اشتغال استان در نفت حدود چهار درصد است ولی باید توجه داشت ظرفیت جذب اشتغال در نفت با توجه به توسعه فناوری های جدید و ماشینی شدن بسیاری از امور که قبلا' با دست انجام می شد محدود است ولی سهم چهاردرصد از حجم سرمایه گذاری های جدید در توسعه میادین نفتی استان در بخش مسئولیت های اجتماعی مصوب و نظام مند شده که این می تواند تحول خوبی در استان شکل دهد.
 
به گزارش ایرنا در این نشست برخی دغدغه ها و درخواست های پیشکسوتان رسانه همچون پرداختن به تقویت به ورزش های قهرمانی نظیر شنا ، راه اندازی خانه پیشکسوتان رسانه در استان ، تضعیف اقتصاد رسانه ، کمبود و گرانی کاغذ ، تشکیل دوباره شورای راهبردی مطبوعات ، برگزاری نشست هایی با روزنامه نگاران جوان استان ، انتقاد از برخی عزل و نصب مدیران ، ضرورت تقویت رسانه های مکتوب و صرف نظر کردن شکایات از خبرنگاران در مجامع قضایی مطرح شد.
 
استاندار خوزستان ضمن استقبال از فعالیت دوباره شورای راهبردی مطبوعات به گونه ای که با وظایف خانه مطبوعات استان تداخل نداشته باشد و همچنین کمک به راه اندازی انجمن پیشکسوتان مطبوعات ، بر برگزاری چنین نشست هایی در طول سال با هدف گره گشایی از مشکلات اصحاب رسانه تاکید کرد.
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
 
مردم باید بتوانند حرف خود را آزادانه بزنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار