مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اهمیت ساعت پیک یا اوج مصرف برای صنعت برق، گفت: همزمانی وارد مدار کردن وسایل پرمصرف در گرمترین زمان روز با حداکثر توان باعث می‌شود بار فیدرهای خروجی از ایستگاه‌ها به حداکثر و به اصطلاح به نقطه فول باری برسد.
کد خبر: ۶۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 07 August 2018

حسن کریمی با اشاره به اهمیت ساعت پیک یا اوج مصرف برای صنعت برق اظهار کرد: اگرچه ظرفیت شبکه متناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان اهواز تعریف شده اما با توجه به این‌که در کلانشهر اهواز از پر مصرف‌ترین وسایل برقی استفاده می‌شود، همزمانی وارد مدار کردن این وسایل در گرمترین زمان روز با حداکثر توان – مثلا استفاده همزمان چند کولر گازی- باعث می‌شود بار فیدرهای خروجی از ایستگاه‌ها به حداکثر و به اصطلاح به نقطه فول باری برسد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث بروز اشکال پراکنده در نقاطی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند می‌شود و اگر این موضوع گستره بیشتری روی طول خط فشار متوسط داشته باشد، تجهیزات خروجی ایستگاه آسیب دیده و زمان قطع برق تا اصلاح مجدد توسط تکنسین‌های برق بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: در این زمینه شهروندان در اهواز به منظور حفظ و پایداری شبکه برق و در راستای رفاه و آسایش سایر شهروندان، الگوی مصرف را رعایت و لوازم پرمصرف برقی را در ساعات اوج مصرف خاموش کنند.

کریمی با بیان این‌که مردم رعایت الگوی مصرف برق را در ساعات پیک بار جدی بگیرند، ادامه داد: بار شبکه در ساعات پیک مصرف برق بالا است و برای آنکه شاهد خاموشی نباشیم مردم باید در این ساعت‌ها الگوی مصرف را به درستی رعایت کنند و حتی لوازم غیر ضروری را از حالت آماده به کار نیز خارج کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار