رئیس اتاق بازرگانی آبادان:
رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت :با تقویت تولید و بخش خصوصی می توان وابستگی به دلارهای نفتی را کاهش داد.
کد خبر: ۶۴۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 08 August 2018

مسعود خیاط زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی بزرگترین پارلمان بخش خصوصی و بازوی توانمند اقتصاد کشور هستند.

وی گفت: اتاق‌های بازرگانی نقش حاکمیتی و اجرایی ندارد و تنها نقش مشورتی و راهبردی دارند و عمده مسائل آن برطرف شدن مشکلات و رفع چالش‌ها در بستر تولید و اشتغال است.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان صدور کارت بازرگانی، دعوت و اعزام هیئت‌های تجاری را یکی از وظایف اتاق بازرگانی عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین معضلات تولید و اشتغال مشکلات بانکی که در دست دولت است در واقع دولت باید زیر ساخت‌های لازم زمینه توسعه رشد اقتصادی را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان در خصوص شرکت هواپیمایی ایرعربیه که امروز آخرین پرواز از مقصد آبادان را انجام داد، بیان کرد: بسته شدن و رفتن این شرکت هواپیمایی از آبادان به علت تحریم‌هاست و دلیل بعدی کاهش مسافران این پرواز است ولی در این خصوص با مدیریت این شرکت هواپیمایی گفت‌وگو‌های انجام شده تا حد امکان این پروازها در منطقه آزاد اروند دایر باشد.

وی در بحث کارت بازرگانی که توسط این اتاق صادر می‌شود،گفت:کارت بازرگانی تنها مجوزی برای صادرات و واردات است که از آن سوء استفاده‌های در زمینه واردات شده است؛ لذا سعی بر آن شده صدور کارت‌ها را به نصف برسانیم.

خیاط زاده برلزوم اطلاع رسانی و شفاف سازی در هنگام صدور کارت بازرگانی برای متقاضیان و رصد تکمیل مراحل صدور به منظور جلوگیری از بروز تخلفات تأکید و عنوان کرد: افرادی هستند که متاسفانه کارت‌های بازرگانی خود را به دلیل عدم اطلاع رسانی وآگاهی با قیمت ناچیز به اشخاص سود جو فروخته و بعد از مدت‌ها با بدهی مالیاتی 118 میلیاردی روبه رو شدند.

وی دربحث امنیت مرز شلمچه، افزود: حفظ امنیت در مرز شلمچه در اختیار اتاق بازرگانی نیست ولی بازرگانان کشورهای دیگر امنیت بالایی در کشورمان دارند، همچنین با نصب دستگاه ایکس ری امنیت مرز شلمچه بیش از پیش تامین شده است.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان با بیان اینکه بعد از برجام تقریبا 200 هیئت تجاری از کشورهای مختلف وارد ایران شده و کارهای مختلفی صورت گرفته، اظهار کرد: متأسفانه یک سری معضلات جهت انتقال وجه نقد بازرگانان بین کشورها وجود دارد. همچنین تاکنون سعی بر آن شد برخی روادید مستقیماً در فرودگاه صورت گیرد تا کار تجارت و صادرات تسریع یابد.

وی گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمایشات مقام معظم رهبری بر این است که از اقتصاد نفتی جدا شویم چون اولین تهدید بیگانگان برای فشار اقتصادی، عدم خرید نفت است. برهمین اساس رهبری بر بحث بخش تولید و صادرات موادغیر نفتی تاکید همیشگی داشتند و با تقویت تولید و بخش خصوصی و کاهش دلارهای نفتی می‌توان این معظل را جبران کرد.

خیاط زاده با بیان اینکه دولت با بستن صرافی‌ها در نوسانات ارزی و چالش‌های ایجاد شده دخیل بوده، بیان کرد: پول‌های کلان دربخش فولاد و پتروشیمی مبادله می‌شود ولی صرافی‌ها واسط خوبی برای مبادلات ارزی بین تجار هستند و با باز شدن صرافی‌ها شاهد رونق مبادلات ارزی در سطح وسیع اجتماعی و شاهد کاهش تبادلات ارزی توسط دلالان خیابانی شویم.

وی با توجه به اهمیت امر ارز آوری با آزاد شدن روادید در منطقه آزاد اروند، گفت: در رابطه چالش‌های اقتصادی امروز کشور ارز آوری برای منطقه بسیار خوب است؛ بیش از 420 هزار نفر گردشگر داشتیم که باید ساماندهی شوند؛ از بدو ورود در تلاش برای رصد وکنترل آنان از طریق آژانس‌ها هستیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار