نماینده مردم آبادان در مجلس:
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی از نشست کمیسیون اقتصادی خانه ملت با موضوع مشکلات شهرداری آبادان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 07 August 2018

عامر کعبی از نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مشکلات شهرداری آبادان با دعوت از شهردار و عضو شورای شهر خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی با موضوع بررسی مشکلات شهرداری افزود: در حاشیه نشست اعضای کمیسیون بنا داشتیم تا بخشی از مشکلات پیش روی شهرداری آبادان را از طریق ظرفیت کمیسیون اقتصادی دنبال کنیم.

نماینده آبادان بیان کرد: بخش عمده چالش‌های شهرداری آبادان تامین منابع مالی است که بایستی برای آن چاره اندیشی اساسی شود، هدف و رویکرد ما به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کمک به حل مشکلات شهرداری آبادان بویژه فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی است و در این میان از ظرفیت کمیسیون متبوع خود استفاده می‌کنیم.

میزان سهم آبادان از ارزش افزوده و عوارض آلایندگی

وی گفت: بخشی از بودجه شهرداری آبادان از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی بخصوص پالایشگاه آبادان تامین می‌شود، بنا به قانون برنامه ششم توسعه عوارض آلایندگی بر اساس جمعیت شهرها اختصاص پیدا می‌کند که متاسفانه رقم درآمدی شهرداری آبادان طی سال‌های گذشته بنا به این قانون کاهش داشته و بایستی برای جبران این میزان، ردیف و اعتباری خاص از سوی دولت در نظر گرفته شود.

طرح‌های سرمایه گذاری و عمرانی شهرداری آبادان

کعبی با بیان اینکه شهرداری‌ها تابع سیاست‌های اقتصادی کشور بوده عنوان کرد: جذب و توسعه سرمایه گذاری‌های خرد و کلان بخش خصوصی می‌تواند از مهم‌ترین منابع درآمدی برای آن‌ها باشد. برای توسعه و شتاب بیشتر فعالیت‌های عمرانی شهر، شهرداری بایستی منابع جدیدی در اختیار داشته باشیم که برای کمک به شهرداری آبادان این موضوع نیز پیگیری می‌شود.

حل مشکل آسفالت معابر با تامین قیر

نماینده آبادان در خصوص مشکل آسفالت اظهار کرد: متاسفانه هنوز مشکل آسفالت معابر آبادان معضل اساسی در زیرساخت است، تامین قیر مورد نیاز برای تولید آسفالت نیز از دیگر محورهای پیگیری این نشست بود. البته در برخی محله‌ها کار آسفالت و بهسازی معابر در حال انجام است ولی برای سرعت و شتاب بیشتر بایستی موضوع آسفالت و تامین قیر نیز مرتفع شود.

پرداخت حقوق کارکنان بایستی اولویت باشد

وی افزود:متاسفانه شهرداری آبادان در پرداخت حقوق کارکنان همواره با مشکلات اساسی مواجه است و این موضوع به کارکنان شهرداری فشار مضاعفی وارد کرده است، در این راستا رویکرد ما حمایت و کمک به حل این مشکل است تا شهرداری بتواند همواره حقوق پرسنل خود را تامین کند. تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان بایستی اولویت باشد و این موضوع را از طریق وزارت کشور دنبال می‌کنیم.

تشکیل جلسات تخصصی و رایزنی با مقامات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: مقرر شده تا شهرداری آبادان گزارش مفصلی از مشکلات و نیازهای شهرداری آبادان تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند در این میان در آینده نزدیک جلسات تخصصی با محوریت تامین منابع مالی شهرداری برگزار می‌کنیم و راهکارهای قانونی را در این میان دنبال می‌کنیم تا با حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس بتوانیم بخشی از این موضوعات را حل کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار