در دیدار رئیس علوم پزشکی آبادان با سفیر عراق مطرح شد
در دیدار رئیس علوم پزشکی آبادان با سفیر عراق در ایران بر توسعه همکاری‌های دوجانبه جهت ارتقای کیفیت توریسم درمانی و ساماندهی بیماران در کشور مبدأ تأکید شد.
کد خبر: ۶۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 07 August 2018

در جلسه مشترک علیرضا آموزنده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در ایران، بر همکاری هر چه بیشتر برای توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های بهداشت، آموزش، درمان و توریسم درمانی تأکید و تفاهم اولیه نیز حاصل شد.

علیرضا آموزنده در این نشست اظهار کرد: مقرر شد با ایجاد و راه‌اندازی دفتر مشترک در عراق، جهت ارتقای کیفیت توریسم درمانی، بیماران در کشور مبدأ ساماندهی و به مراکز دولتی و خصوصی ارجاع داده شوند.

وی با بیان اهمیت قرابت دو دانشگاه علوم پزشکی آبادان و دانشگاه علوم پزشکی بصره، افزود: قرارداد آموزش 30 دانشجوی پزشکی عراقی را منعقد کردیم و می‌توانیم در رشته‌های دیگری که مورد علاقه‌ی کشور همسایه هستند، دانشجو بپذیریم.

رئیس دانشکده پزشکی آبادان با تأکید بر نظر مساعد وزیر بهداشت بر توسعه همکاری‌های دوکشور، بیان کرد: راهکارهای مناسب برای توسعه حوزه سلامت در خصوص احداث کارخانه داروسازی مشترک بین ایران و عراق در حال بررسی می‌باشد.

صابر عبود الموسوی نیز در این نشست اظهار کرد: روابط بین ایران و عراق مثال‌زدنی است و ما این روابط را با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نمی‌دانیم؛ وجود مقام معظم رهبری برای منطقه یک نعمت است و ما در کشور عراق به این مهم به خوبی آگاه هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز همیشه گفته‌اند که عراق عزیز و محبوب ما است.

وی گفت: به دنبال توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت بین دو کشور هستیم.

سفیر عراق در ایران با اشاره به این موضوع که علاقمندیم تبلیغات وسیعی را در حوزه سلامت و توریسم درمانی داشته باشیم، بیان کرد: می‌خواهیم که در این زمینه، بخش دولتی با ساماندهی ارجاع بیماران ایران وارد کار شود تا شاهد فعالیت افراد سودجو در این بخش نباشیم.

وی در ادامه گفت: به عقیده من برای توسعه تورسیم درمانی در منطقه آزاد اروند نباید اجازه بدهیم که عده‌ای سودجو به گردشگری سلامت آسیب بزنند.

الموسوی عنوان کرد: اگر بیماران عراقی از روند کیفیت درمان حوزه سلامت در ایران مطمئن شوند، حتی اگر 10 بیمارستان خصوصی و دولتی را هم در خرمشهر و آبادان بسازید باز هم ظرفیت پذیرش خواهید داشت.

وی گفت: من حاضرم برای توسعه گردشگری سلامت هر کمکی که لازم باشد را انجام بدهم و نباید اجازه بدهیم که موضوعات جانبی ما را از هم دور کند و به عنوان مثال با ساخت بیمارستان‌ها و کارخانه‌های داروسازی مشترک حرکت رو به جلویی را انجام خواهیم داد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار