کارشناس صنایع غذایی خوزستان گفت: اجرای زنجیره تولید در بخش کشاورزی، منافع تولیدکنندگان بخش کشاورزی را در پی دارد و از سویی سبب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 09 August 2018

فرخنده همافر با تاکید بر ضرورت حمایت از زنجیره‌سازی محصولات کشاورزی و تقویت و تکمیل آن در جهت توسعه بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر واحدهای کشاورزی و صادراتی ما خرد و کوچک هستند، ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی می‌تواند ضمن توسعه و شکوفایی این بخش به رونق بازار صادراتی محصولات کشاورزی هم کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی خوزستان از مزرعه تا سفره گفت: اجرای زنجیره تولید در بخش کشاورزی، منافع تولیدکنندگان بخش کشاورزی را در پی دارد و از سویی سبب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می‌شود.

این کارشناس صنایع غذایی خوزستان کاهش قیمت تمام شده، اشتغال و ارزش افزوده بیشتر و حذف واسطه ها و بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده را از مهمترین مزایای اجرای زنجیره تولید در بخش کشاورزی برشمرد.

همافر عنوان کرد: کشاورزی و تولیدات حاصل از آن یکی از مهمترین اجزای نظام غذایی است که نقش ویژه ای در ایجاد امنیت غذایی پایدار ایفا می‌کند بنابراین باید توجه ویژه ای به زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی به منظور دستیابی به امنیت و سلامت غذایی داشت.

وی تولید انواع محصولات کشاورزی در قالب زنجیره تولید را یک ضرورت برای استان کشاورزی خیز خوزستان عنوان کرد، و افزود: توسعه بخش کشاورزی در گرو تقویت زنجیره های تولید است؛ با حرکت در مسیر اجرای زنجیره تولید کشاورزی می‌توانیم گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی برداریم.

همافر با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان از قطب های اصلی کشاورزی کشور به شمار می‌آید و در تمام فصول سال قابلیت و ظرفیت کشت و کار در آن وجود دارد؛ کشاورزان و باغداران می‌توانند در شکل گیری زنجیره‌ تولید در بخش کشاورزی اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه دغدغه کشاورزان فقط تولید نیست، بیان کرد: کشاورزان و باغداران پس از تولید محصولات زراعی و باغی خود با مشکلاتی مثل تبدیل و فرآوری محصول، نوسانات بازار و حضور دلالان مواجه هستند که در این خصوص ایجاد یک زنجیره تولید در کشاورزی می‌تواند مزایای متعددی را برای تولیدکننده داشته باشد.

این کارشناس صنایع غذایی عنوان کرد: اکنون از تولید تا مصرف واسطه ها و حلقه های زیادی وجود دارد که این امر به نفع کشاورزان و مصرف کنندگان نیست.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار