استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با انتقاد از عملکرد بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح های اشتغالزا گفت: برخی مانع به حرکت درآمدن چرخ اشتغال در خوزستان می شوند.
کد خبر: ۶۴۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 07 August 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: اشتغالزایی یا پرداخت تسهیلات در این حوزه باید به عنوان یکی از اولویت های اصلی از سوی بانک ها و دستگاه ها تلقی شود ولی آنطور که باید و شاید انجام نشده است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به اینکه برخی از بانک ها کاری انجام ندادند، افزود: بانک ها در استان های دیگر عملکرد خوبی داشتند ولی در استان خوزستان آمار قابل توجهی ندارند.

شریعتی با اشاره به اینکه کسب نمره صفر در عملکرد برخی بانک ها قابل قبول نیست، عنوان کرد: بانک های خوزستان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیار ضعیف، ناکارآمد و ساکن رفتار کردند؛ این روند خیلی مناسب نیست و باید اصلاح شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: دولت برای طرح اشتغال فراگیر و یا مشاغل روستایی کار فوق العاده ای انجام داده و انتظار می رود که نتیجه مطلوب آن را قابل مشاهد کنند.

شریعتی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان بیان کرد: متأسفانه برخی ها به نوعی بیمار هستند و نمی خواهند که چرخ اشتغال استان بچرخد ؛ همچنین برخی ها به نظر می رسد قصد انجام کار ندارند و هنرشان در ایجاد مانع است.

وی با اشاره به اینکه هرکسی در مسیری که دولت تعیین نکرده گام برنداشت باید کنار برود، گفت: مشاغل روستایی تنها دامداری و کشاورزی نیست و می توان مشاغل بسیاری را برای آنها تعریف و مدنظر قرار داد.

استاندار خوزستان با گلایه از فعالیت بانک هایی که آرام آرام حرکت می کنند، یادآور شد: هر شهرستانی که در راستای جذب تسهیلات حوزه اشتغال عملکرد خوبی ارائه داد باید باز هم اعتبارات پرداخت تسهیلات را به آنها اختصاص داد.

شریعتی با انتقاد از اینکه عملکرد صفر برخی بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یعنی اوج بی مسئولی نسبت به مسائل استان عنوان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت تسهیلات به صنایع بزرگ تعیین شده ولی رقم تخصیص آن در خوزستان صفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار